واکنش کارخانه به خداحافظی غفور از تیم ملی

مصطفی کارخانه مربی سابق تیم ملی والیبال کشورمان درباره خداحافظی امیر غفور از تیم ملی اظهار کرد: غفور جزو بازیکن‌های تاپ این مملکت است و ارزشمندترین بازیکن لیگ را هم به خود اختصاص داد. برای والیبال ایران خیلی زحمت کشیده است. اتفاقاً بهروز عطایی، او را به تیم ملی دعوت کرد که بیاید به تیم کمک کند. غفور بهترین سال ورزشی خودش را پشت سر گذاشت.

او تصمیم گرفت از تیم ملی خداحافظی کند؛ اما تصمیم شخصی خودشان بود که در تیم ملی نباشد و نامه‌ای هم به این عنوان داد. درود بر مرام و معرفت امیر غفور که یک بازیکن فوق العاده، هم از نظر فنی و هم از نظر اخلاقی جزو بازیکنان خوب ما است.

او درباره اخذ روادید آمریکا از سوی فدراسیون والیبال به سریعترین شکل ممکن صورت گرفت، بیان کرد: تیم ملی والیبال ایران برای بازی‌های لیگ ملت‌ها باید به آمریکا سفر کند. ما چند سالی هست که به آمریکا می‌رویم. من دلیل آن را نمی‌دانم که چرا به ما روادید می‌دهند و به بقیه فدراسیون‌ها نمی‌دهند. فدراسیون کشتی ما هم جزو مقتدرترین فدراسیون‌ها است و دبیر و همکارانشون خوب کار کردند.

فدراسیون والیبال یکی از برترین فدراسیون‌ها است و تعامل خوبی با همه دارد و قابل احترام است و با فدراسیون‌های دیگر هم خوب کار می‌کنم. همه‌چیز برای اخذ روادید آمریکا در جلسه اول خوب بوده و باید دید در ادامه راه چه می‌شود.

کارخانه درباره شرایط تیم ملی والیبال اردو‌های آماده‌سازی در آخر گفت: اردوی تیم ملی در تاریخ بیست و هفتم فروردین شروع می‌شود. اولین تورنمنت لیگ ملت‌ها است و اهمیت بسیار بالایی دارد و در رنکینگ تاثیر گذار است. کادر فنی و بازیکنان می‌دانند امسال سال متفاوتی است. کادر فنی ما با تجربه‌ای که دارند باید میزان آمادگی تیم ملی را بالا ببرند. بازیکنان با انگیزه و عملکرد خوب بهترین نتایج ممکن را رقم می‌زنند. تیم خوبی داریم و باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

کارخانه

فدراسیون هماهنگی بسیار خوبی با کادرفنی دارد، بازیکنان و کادر فنی با یکدیگر راحت هستند و اخلاقی وجود ندارد. امیدوارم همه‌چیز به نفع تیم ملی باشد، ۲ ماه تا اولین مسابقه ما در لیگ ملت‌ها وقت وجود دارد و ۲ ماه زمان مناسبی برای آمادگی هرچه تمام‌تر است. ان شالله در این ۲ ماه مفید عمل کنیم و از تمام قابلیت‌های خودمان برای آمادگی هر چه بیشتر استفاده کنیم.