یحیی گل محمدی یا ساپینتو/ پیشکسوت فوتبال: تجربه یحیی به ساپینتو می‌چربد

جواد منافی در مورد شهرآورد صدم پایتخت اظهار داشت: این دربی خاص است چرا که شرایط بالای جدول به نحوی است که سپاهان، استقلال و پرسپولیس از نظر امتیازی شرایط خوبی دارند و برای قهرمانی می‌جنگند. به همین دلیل این مسابقه علاوه بر فتح دربی می‌تواند در تعیین قهرمان لیگ هم تاثیرگذار باشد. به همین خاطر می گویم یک دربی خاص را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به جنگ قهرمانی پرسپولیس با استقلال و سپاهان افزود:‌ پرسپولیس روزهای خوبی را پشت سر گذاشته و مانند همیشه گزینه قهرمانی است. از طرفی سپاهان و استقلال با مربیان خارجی و مهره‌های خوبی که در اختیار دارند نسبت به گذشته شرایط بهتری دارند و این فصل برای قهرمانی می‌جنگند. به همین دلیل هر چه به پایان لیگ نزدیک می‌شویم، امتیازات و در مجموع مسابقات حساس‌تر می‌شود.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در مورد برگ برنده دو تیم برای فتح دربی خاطرنشان کرد: خط دفاع پرسپولیس و خط حمله استقلال برگ برنده دو تیم هستند. نفراتی با یکدیگر تقابل می‌کنند که کارشان را به خوبی بلد هستند. در این بازی هر ۲ تیم به برد نیاز دارند و در صورتی که تیمی امتیاز از دست بدهد از رقابت برای قهرمانی دور می‌شود. هر تیمی هم ببرد شانس بالایی برای قهرمانی خواهد داشت.

وی در رابطه با شانس موفقیت پرسپولیس در دربی، گفت: گل‌محمدی تجربه دربی بهتری نسبت به ساپینتو دارد. مربی استقلال مدام کنار خط شلوغ می‌کند اما تجربه یحیی در چنین دیدار حساسی به ساپینتو می‌چربد. او می‌داند که در هر شرایط چه واکنشی داشته باشد. در چه زمانی چه تعویضی کند و یا چه تاکتیکی را برای دقایق مختلف بازی انتخاب کند. دربی با تمام مسابقات فرق دارد.

منافی در خصوص مقایسه مثلث هجومی استقلال با پرسپولیس تصریح کرد: پرسپولیس اگر بتواند راه ارتباطی مهدی قایدی با محمد محبی را ببندد کارش به مراتب آسان‌تر می‌شود. از طرفی خط حمله پرسپولیس این روزها شرایط خوبی دارد و مهدی عبدی روزهای خوبی دارد؛ پای پریرا به گلزنی باز شده. عیسی و شیخ هم انگیزه زیادی برای گلزنی دارند و با توجه به این موضوع می‌توان گفت که خط حمله پرسپولیس چیزی از استقلال کم ندارد.منافی ادامه داد: استقلال پرس را در زمین حریف آغاز می‌کند و اگر پرسپولیس بتواند این پرس سنگین را بشکند، می‌تواند روی دروازه حریف خطرساز شود. البته نمی‌توان قدرت استقلال را نادیده گرفت اما پرسپولیس هم توانایی موفقیت در این دیدار را دارد.

وی در مورد پیش‌بینی نتیجه دربی نیز خاطر نشان کرد: بازی جذابی را شاهد خواهیم بود چرا که تساوی بدرد هیچ یک از دو تیم نمی‌خورد و به همین خاطر اگر بازی مساوی هم شود مساوی پر گلی خواهد شد.