استقلال این ۴ بازی را ببر تا فولاد تنها نباشد

در شرایطی که در لیگ دسته اول فوتبال ایران هم رقابت برای صعود به لیگ برتر با شدت بسیار در جریان است و پس از شمس آذر، حداقل چهار تیم خود را در موقعیت صعود می‌بینند، باخت این هفته استقلال خوزستان برابر چوکا تالش، نتیجه‌ای بود که برای هواداران این تیم شوک آور بود.

به خصوص اینکه استقلال خوزستان در صورت کسب پیروزی برابر این تیم قعر جدولی، می‌توانست با خیال راحت در رده دوم جدول قرار گرفته و نسبت به تیم‌های تعقیب کننده فاصله امتیازی بیاندازد.

استقلال خوزستان در حال حاضر با ۴۷ امتیاز تیم دوم جدول است و سایپای ۴۶ امتیازی این تیم را تعقیب می‌کند. آن هم در شرایطی که تنها چهار هفته به انتهای رقابت‌های دسته اول باقیست و اگر استقلالی‌ها از ۱۲ امتیاز باقی مانده همه آن را تصاحب کنند، قطعا صعود می‌کنند.

این همان چیزی بود که پیشکسوتان فوتبال اهواز در گفت و گو‌ با سیروس پورموسوی، به آن‌ اشاره داشتند و می‌گفتند فعلا همه چیز دست استقلال خوزستان است و البته حرف بی راهی نیست.

تیم استقلال خوزستان در هفته‌های باقی مانده با خلیج فارس ماهشهر، چادر ملو اردکان، خوشه طلایی و آرمان گهر سیرجان مسابقه دارد که دو بازی نسبتا آسان خانگی و دو بازی دشوار خارج از خانه پیش روی آبی پوشانی است که سابقه قهرمانی در لیگ برتر را دارند.

دو تیم صنعت نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان در حال حاضر به عنوان قعرنشینان فعلی لیگ برتر، شانس بالایی برای سقوط به لیگ دست اول دارند. به همین دلیل استقلال خوزستان انگیزه‌ای بالا برای صعود به لیگ برتر دارد تا در کنار فولاد به عنوان نمایندگان این استان در فصل آینده لیگ برتر فعالیت کنند.