احتمال بازی دوستانه تیم ملی فوتبال زنان با روسیه

تیم فوتبال زنان روسیه در ماه تیر ممکن است با تیم ایران یک دیدار دوستانه برگزار کند.

فدراسیون بین‌المللی فوتبال و یوفا تیم‌های روسی را به طور موقت از شرکت در مسابقات بین‌المللی محروم کردند. تیم فوتبال زنان روسیه نیز حق حضور در رقابت‌ها را ندارد و در این مدت سه بازی دوستانه با باشگاه‌های روسی انجام داد و همچنین دو بار با تیم‌های بلاروس و صربستان بازی کرد.

یوری کراسنوژان سرمربی تیم ملی فوتبال زنان روسیه درباره شرایط این تیم گفت: متاسفانه ما بازی‌های کافی در ماه‌های اخیر نداشتیم، اما این فرصت را داریم که اکنون چند دیدار دوستانه برگزار کنیم. در پایان سال ۲۰۲۲ ما با بلاروس و صربستان بازی کردیم. اکنون صحبت از این است که در تیرماه با تیم ملی ایران بازی کنیم. این موضوع تاکنون در مرحله ارتباط و هماهنگی است.

یوری کراسنوژان در دسامبر ۲۰۲۰ به عنوان سرمربی تیم زنان روسیه منصوب شد و جایگزین النا فومینا در این سمت شد. این تیم تحت هدایت او، جواز حضور در مسابقات قهرمانی اروپا ۲۰۲۲ را به دست آورد، اما به دلیل تحریم‌های فیفا و یوفا نتوانست در این مسابقات شرکت کند.

گفتنی است در فروردین نیز تیم ملی فوتبال مردان روسیه برای برگزاری یک دیدار دوستانه به ایران سفر کرد که این دیدار با تساوی ۱-۱ به پایان رسید.