واکنش وزیر ورزش به نتیجه دربی!/ اختلاف یک گل نشان از سطح فنی بالای فوتبال کشورمان دارد

وزیر ورزش و جوانان می‌گوید باید به دو باشگاه پرسپولیس و استقلال فرصت داد تا به سمت استانداردها پیش بروند.

حمید سجادی در مجمع عمومی باشگاه فرهنگی-ورزشی پرسپولیس با تاکید بر اینکه این باشگاه و استقلال در ابتدای راه حرفه‌ای شدن هستند، گفت: زمانی که تیمی به سمت حرفه‌ای شدن پیش می‌رود، باید رفتارهای سازمانی و عملکردها هم در مسیر حرفه‌ای‌شدن تغییر کند.

وی با تاکید بر اینکه در راه خصوصی‌سازی باید ملاحظه بیشتر و نگاه ویژه‌تری به سرخابی‌ها شود، گفت: تا دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خودشان را به‌روزرسانی کنند و به فوتبال نزدیک شوند، زمان نیاز دارند و همه این‌ها دلگرمی دل هواداران را به همراه خواهد داشت.

سجادی با اشاره به بازی شهرآورد هفته گذشته گفت: اختلاف یک گل نشان از سطح فنی بالای فوتبال کشورمان دارد. در گذشته داور دربی را از خارج می‌آوردیم؛ ولی چند سالی است که از داوران خوب کشورمان استفاده می‌کنیم.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه فوتبال جایگاه خود را در کشور پیدا کرده است، گفت: جوانان زیادی علاقه‌مند به فوتبال هستند و به خصوص دو تیم استقلال و پرسولیس طرفداران زیادی به خود اختصاص دادند. در همین راستا مدیریت ما نیز باید به سمت سبک جدید دنیا پیش رود.

وی در بخش دیگر صحبت‌هایش به مسابقات فوتبال جام جهانی قطر اشاره کرد و گفت: چند ماه پیش جام جهانی قطر را پشت سر گذاشتیم. در این رویداد مهم همه‌ ما با سبک جدید از فوتبال، استانداردها، امکانات، باشگاه‌ها، تیم‌ها آشنا شدیم و خیلی از داشته‌ها، امکانات و موارد فنی تیم‌ها درس گرفتیم و در واقع از جام جهانی می‌توان به عنوان کلاس درس پیشرفته برای فوتبال کشورمان یاد کرد.

سجادی ادامه داد: رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان نایب رئیس کنفدراسیون آسیاست و حتما مواردی که در آسیا در جهت رشد و پیشرفت فوتبال می‌بیند را در کشور پیاده خواهد کرد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به سطح بالای فوتبال ایران در آسیا به لحاظ فنی گفت: فوتبال ما آقای آسیاست و غیر از این نیست و این آقایی باید در عمل هم نشان داده شود. در نظم و انضباط همواره ژاپن نمره لازم را می‌گیرد و ایران هم از نظر فنی در آسیا حرفی برای گفتن دارد.