قهرمانی در جام حذفی کار کوچکی نیست

سهراب بختیاری‌زاده ، در مورد دیدار استقلال مقابل پرسپولیس ، اظهار داشت: استقلال تا قبل از دربی شرایط خوبی داشت و الان شانس کمتری برای قهرمانی دارد ولی کار حرفه‌ای این است که تا روز آخر تلاش کند. کیفیتی که انتظار داشتیم را از استقلال در روز دربی ندیدیم. به خصوص در حمله هماهنگی لازم وجود نداشت.

پرسپولیس در دفاع کم نقص بود

وی افزود: از طرفی پرسپولیس هم در دفاع کم نقص بازی کرد. روز خوب استقلال نبود. پرسپولیس هم روی یک اشتباه از عمق دفاع استقلال استفاده کرد و بعد از آن بازی را بست. در بازی‌های بزرگ و فینال گونه طبیعی است بعد از زدن گل آن را حفظ و بازی را مدیریت کنید که پرسپولیس این کار را انجام داد. از این به بعد کار برای استقلال سخت می‌شود. می‌توانست برنده شود یا حداقل نبازد تا شانس بیشتری برای قهرمانی داشته باشد. با اینحال همانطور که سپاهان در خانه خودش به ملوان امتیاز داد، باید این شانس را قائل باشیم که هر اتفاقی در بازی‌های آینده ممکن است بیفتد.

استقلال مقابل تیم‌هایی که منظم دفاع می‌کنند به مشکل می‌خورد

کاپیتان اسبق استقلال در مورد اینکه برخلاف بازی‌های گذشته، فاز هجومی این تیم عملکرد همیشگی را نداشت، گفت: استقلال در حمله، ضدحمله، حمله سریع و خلاقیت بازیکنان فوق‌العاده است. اگر تیم‌ها کمی بی نظم در زمین حاضر شوند و به بازیکنانی مانند محبی، قائدی و مطهری فضا بدهند، می‌توانند به هر تیمی ضربه بزنند ولی ایراد بزرگ استقلال این است که در بخش حمله مقابل تیم‌هایی که منظم دفاع می‌کنند و سخت فضا می‌دهند به مشکل می‌خورد.

وی تصریح کرد: در این موقع نیاز است که با کار گروهی و ترکیبی قوی تر ظاهر شوید تا بتوانید از حریف فضا بگیرید. این یک ایراد است که روز دربی آن را دیدیم و به همین دلیل کار استقلال برای ضربه زدن به پرسپولیس سخت شد.

کار درست این است که هواداران در همین روزها تیم را حمایت کنند

بختیاری‌زاده در خصوص اینکه آیا قهرمانی لیگ برای آبی‌ها از دست رفته، عنوان کرد: کار سخت شده و باید منتظر باشد پرسپولیس و سپاهان امتیاز از دست بدهند اما در فوتبال هر اتفاقی ممکن است بیفتد. حرفه‌ای این است که تا لحظه آخر تلاش کنند. در همین روزها که بازیکنان تلاش خودشان را کردند اما نتوانستند برنده دربی باشند، کار درست این است که هواداران تیم را رها نکنند، در کنار بازیکنان باشند و تا لحظه آخر حمایت کنند. سعی کنند انگیزه بدهند و مشوق بازیکنان باشند تا در ادامه راه امتیازات لازم را بگیرند. قهرمانی جام حذفی هم کار کوچکی نیست. باید در هر دو جام امیدوار باشند و تلاش کنند.

بخش زیادی از فوتبال ما بحث داوری و حواشی است

وی در مورد حواشی دربی مانند حرکت بیرانوند در پایان بازی یا اتفاقات داوری، گفت: این‌ها طبیعی است. آن‌ها بردند و خوشحالی کردند. حالا ممکن است شیطنتی هم کرده باشند اما این مسائل به هیچ تیم و بازیکنی کمک نمی‌کند. فرقی نمی‌کند آن بازیکن متعلق به چه رنگی است. این‌ها در فوتبال عادی است. بردند و خوشحالی کردند. البته خوشحالی بیرانوند کمی بیشتر از حد معمول بود اما خودش عذرخواهی کرد. مورد خاصی نیست که در موردش صحبت کنیم. امیدوارم در در فوتبال‌مان بیشتر در مورد مسائل فنی صحبت کنیم. چه کیفیت فنی بازیکنان و چه کیفیت فنی تیم‌ها ولی متاسفانه بخش زیادی از فوتبال ما بحث در مورد داوری و حواشی قبل و بعد بازی است.

داوری، ذهنیت اشتباهی است که سال‌هاست استقلالی‌ها را از فضای فنی دور کرده

بختیاری‌زاده گفت: بحث داوری مهم است ولی همه فوتبال نیست. برخی هواداران عزیز به من خرده گرفتند که چرا در مورد صحنه پنالتی حرفی نزدم. اعتراض من در مورد صحنه پنالتی کمکی به استقلال نمی‌کرد. اشتباهات استقلال در روز دربی خیلی بیشتر از اشتباه داور در آن صحنه بود. این تفکر که داوری با ما مشکل دارد و اجازه نمی‌دهد قهرمان شویم، خوراک و ذهنیت اشتباهی است که سال‌هاست گریبان استقلال را گرفته است. منهای سال قبل که فرهاد مجیدی نشان داد می‌توان با اتحاد و کار حرفه‌ای آنقدر قوی بود که حتی اشتباه داوری هم به شما غالب نشود. متاسفانه برخی هواداران عزیز آنقدر احساسی هستند و در این مساله محو شده‌اند که اصلا بحث فنی برای استقلال معنی ندارد.

وی افزود: باید به چرا های فنی بپردازیم. چرا استقلال خوب نبود؟ چرا مثل بازی‌های قبلی در حمله شاداب نبود؟ چرا در ۹۰ دقیقه دو موقعیت درست نکرد؟ بازی تمام می‌شود همه روی داوری زوم می‌کنند. درست است ممکن بود داور آن پنالتی را بگیرد اما نگرفت ولی خود استقلال در ۹۰ دقیقه مثل بازی‌های قبل نبود. بحث من این است. متاسفانه این تفکر سال‌هاست در خانواده استقلال کاری کرده همه از فضای فنی دور شوند. رقیب سنتی هم استفاده کرد و ۵ فصل قهرمان شد.

مدافع اسبق استقلال گفت: در حالیکه فرهاد نشان داد می‌توان بدون توجه به این مسائل به موفقیت رسید. به خصوص در نیم فصل دوم، در نیم فصل اول پیرامون داوری صحبت می‌شد. می‌گفتند دشمن داریم و نمی‌خواهند قهرمان شویم. بله هست اما از درون باید آنقدر قوی باشید که بدون باخت قهرمان شوید و شد. این ذهنیت باید پاک شود. نمی‌گویم از حق استقلال در داوری دفاع نکنید ولی همه‌اش این نیست. متاسفانه این تفکر اشتباه سال‌ها استقلال را از مسیر و هدف اصلی دور کرده است.

استقلال به ثبات مدیرتی نیاز دارد

وی در مورد وضعیت مدیریتی باشگاه استقلال، اظهار داشت: امیدوارم در استقلال ثبات مدیریتی ایجاد شود. هر فصل یکی دو مدیرعامل نیایند. مدام تغییر نکند. اجازه بدهند یک نفر سالم و کاربلد بیاید چند فصل کار کند تا بتواند تفکرات خودش را اجرایی و عملیاتی کند.