به گزارش افکار نیوز به نقل از مهر، پس از انتخابات فدراسیون فوتبال و انتصاب نواب رئیس این فدراسیون توسط علی کفاشیان بود که انتظار میرفت از بار اظهار نظرات متناقض مدیران اول فوتبال کاسته شود. چه اینکه در دوره قبلی این فدراسیون "نواب رئیس انتخابی" بارها صحبتهایی را مطرح میکردند که در تضاد با آن چیزی بود که علی کفاشیان انتظارش را داشت.

مهدی تاج و عزیزالله محمدی نواب رئیس اول و دوم فدراسیون فوتبال به همراه یکی دو عضو دیگر هیات رئیسه گهگاه، آگاهانه یا ناآگاهانه و بدون هماهنگی با کفاشیان پرده از تصمیماتی بر می‌داشتند که قرار بود فقط بین مدیران " ساختمان شیشه‌ای " باقی بماند و به بیرون درز نکند.

انتشار همین اظهار نظرهای متناقض باعثمی‌شد تا موجی از تکذیب‌ها و توجیهات متفاوت در رسانه‌ها بوجود بیاید و اعتماد کفاشیان از اطرافیانش هر روز کمتر از روز قبل شود؛ تا جایی که کار به اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال رسید و کفاشیان در دوره جدید ریاستش، شخصا نواب رئیسش را انتخاب کرد تا به قول خودش هماهنگی بیشتری با آنها داشته باشد.

گذشت پنج ماه از انتخابات فدراسیون فوتبال نشان داد که نواب رئیس انتصابی هم تاثیر چندانی در کم شدن جریان اختلاف نظرها ندارد. آخرین و مهمترین سریال صحبت‌های متناقض، هفته پیش و در پایان جلسه هیات رئیسه فدارسیون فوتبال کلید خورد. جایی که ابتدا عزیزی خادم عضو هیات رئیسه اعلام کرد که به احتمال زیاد جام حذفی در سال آینده برگزار نمی‌شود.

یک روز بعد نوبت نواب رئیس فدراسیون فوتبال بود که با مصاحبه‌های خود نشان بدهند اوضاع چندان مطابق میل کفاشیان نیست و اعضای هیات رئیسه برای هماهنگی با یکدیگر به زمان بیشتری نیاز دارند!

غلامرضا بهروان نایب رئیس دوم و رئیس کمیته مسابقات اعلام کرد که برگزار نشدن جام حذفی تصمیم کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی بوده است. او حتی در مصاحبه‌ای تاکید کرد که کی‌روش خواستار تعطیلی لیگ بوده است و ما جلوی این خواسته او ایستادیم.

پس از آن هادی آیت اللهی نایب رئیس اول فدراسیون با تکذیب غیر مستقیم صحبت‌های بهروان گفت: «در جلسه مشترکی که سازمان لیگ با کی روش داشت سازمان لیگ پیشنهاد داد که برای بهتر اجرا شدن برنامه های و اردوهای تیم ملی موقتاً برای یک سال جام حذفی از برنامه های مسابقات حذف کنیم. این برنامه تصمیم کی‌روش نبود و سازمان لیگ پیشنهاد آنرا مطرح کرد».

دامنه اختلاف نظرها به همینجا محدود نشد. علیرضا رحیمی یکی دیگر از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هم توپ حذف جام حذفی را به زمین کی‌روش انداخت و گفت: «ما به خاطر کی‌روش این تصمیم را گرفتیم با توجه به اردوهای تیم ملی و برنامه فشرده‌ای که دارد، چنین بحثی را در هیئت‌رئیسه مطرح کردیم».

مهدی محمد نبی دبیر فدراسیون آخرین نفری بود که به این تصمیم هیات رئیسه واکنش نشان داد. نبی بعد از یک هفته سکوت همانند آیت اللهی، ادعای غلامرضا بهروان را رد کرد: «اساسا کی‌روش به این مسائل ورود نمی کند و من صراحتا می گویم که او هیچ درخواست و پیشنهادی برای حذف جام حذفی یا لیگ برتر نداشت و ندارد. هیات رئیسه در جلسه خود تصمیم گرفت جام حذفی را امسال برگزار نکند. کی روش برنامه های خود برای تیم ملی را ارائه داد و خواست طبق این برنامه فضایی برای او فراهم شود. فکر نمی کنم که آقای بهروان هم این حرف را زده باشد»!

این اظهار نظرها در شرایطی صورت گرفت که کارلوس کی روش در گفتگوی کوتاهی که بر روی سایت فدراسیون فوتبال قرار گرفت هرگونه اظهار نظر در مورد لغو جام حذفی را تکذیب کرد.

اما آیت اللهی روی جمعه آب پاکی را روی دست همه ریخت و اعلام کرد که جام حذفی قطعا برگزار نمی شود. البته با توجه به این موضوع که این خبر هنوز به طور رسمی از سوی سایت فدراسیون فوتبال منتشر نشده است، باید منتظر اظهار نظرهای جدیدی از مسئولان دیگر فدراسیون فوتبال در این زمینه بود.

علی کفاشیان که قول داده بود در چهار سال دوم ریاستش برخی اشتباهات گذشته را تکرار نکند، اگر می خواهد اتفاق تلخ گذشته برایش تکرار نشود، باید در مورد اظهارات مسئولان تحت امرش حساسیت بیشتری داشته باشد و آنها را به تک صدایی راهنمایی کند!