آخرین امید استقلال و پرسپولیس برای حضور در آسیا نا امید شد!

با وجود تلاش های ف دراسیون فوتبال برای حفظ نمایندگان ایران در آسیا، پرونده استقلال و پرسپولیس را باید بسته شده دانست.

 طی روزهای اخیر به رغم سختگیری های کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد معتبر بودن اسناد باشگاه های ایرانی برای دریافت مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال تلاش کرد هر طور شده از حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا جلوگیری کند. مهدی تاج حتی در اقدامی فراقانونی در جلسه کمیته صدور مجوز حرفه ای شرکت کرد و از اعضای کمیته خواست حداقل یکی از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که AFC حساسیت کمتری روی اسناد آنها دارد را در آسیا نگه دارند و در همین راستا، زارعی رییس کمیته صدور مجوز حرفه ای اعلام کرد هنوز یکی از دو باشگاه حذف نشده است اما حالا از منابع آگاه اخباری به گوش می رسد که نا امید کننده است.

در حالی که استقلال و پرسپولیس امیدوار بودند پس از پرداخت بدهی هایشان موضوع مالکیت مشترک حل شود و مجوز حرفه ای دریافت کنند تا مشکلی برای شرکت در لیگ قهرمانان آسیا نداشته باشند، طی دو هفته گذشته اسنادی پیرامون مالکیت مشترک دو باشگاه سرخابی به دست کنفدراسیون فوتبال آسیا رسیده که آخرین امیدهای هر دو باشگاه را نا امید می کند. یکی از این اسناد گزارش تصمیمات مجمع عمومی دو باشگاه بر روی سامانه کدال است.

در این اسناد که به صورت جداگانه برای استقلال و پرسپولیس منتشر شده، در هر دو باشگاه وزارت ورزش و جوانان به عنوان مالک بیش از هشتاد و هشت درصد سهام این باشگاه ها معرفی می شود. همچنین در هر دو صورتجلسه در بخش معرفی اعضای هیات رییسه، حمید سجادی به عنوان رییس مجمع معرفی شده که همین موضوع برای اثبات مالکیت مشترک دو باشگاه کفایت می کند. سازمان حسابرسی نیز در هر دو صورت جلسه به عنوان بازرس قانونی انتخاب و معرفی شده است. با این حساب دیگر امید چندانی برای بازگشت استقلال و پرسپولیس به لیگ قهرمانان آسیا وجود ندارد چرا که کنفدراسیون فوتبال آسیا به شدت روی مالکیت مشترک باشگاه ها حساس است.

تا هفته گذشته نگرانی استقلال و پرسپولیس بدهی مالیاتی، ساختار دولتی و مالکیت مشترک بود که وزارت ورزش تلاش کرد این موانع را هر طور شده از پیش پای سرخابی ها بردارد اما به نظر می رسد درنهایت موضوع مالکیت مشترک کار دست استقلال و پرسپولیس داده است.

آخرین امید استقلال و پرسپولیس برای حضور در آسیا نا امید شد! + سند