پپ گواردیولا زندگی من را عوض کرد

سرخیو بوسکتس گفت، پپ گواردیولا بهترین مربی دنیا است اما در فینال لیگ قهرمانان باید حواسش به اینتر باشد.

بوسکتس که این تابستان از بارسلونا می‌رود، در مصاحبه‌ای با روزنامه گاتزتا دلو اسپورت ایتالیا درباره فینال لیگ قهرمانان بین اینتر و سیتی حرف زد. پپ گواردیولا بعد از شکست برابر چلسی در فینال 2021 اکنون فرصت دوباره‌ای یافته تا با سیتی قهرمان اروپا شود.

بوسکتس گفت: «گواردیولا دست من را گرفت و از این جاده بزرگ که تیم محلی را از لیگ قهرمانان جدا می‌کرد، رد کرد. او به من اعتماد کرد، من هم به حرفش گوش دادم و دنبالش رفتم. او زندگی من را عوض کرد. من با پپ در تیم ب بارسلونا کار کرده بودم، او همان موقع هم بهترین مربی دنیا بود ولی کسی این را نمی‌دانست.

او هنوز هم بهترین است چون به هرچه دست می‌زند، بهتر می‌شود. در اسپانیا، در آلمان و انگلیس قهرمان شده و همیشه رد پایش را برجا گذاشته. او مربی تیم‌های قدرتمندی بوده اما این تیم‌ها با او همیشه بهتر شده‌اند و چیزهای بیشتری به دست آورده‌اند.

 

او در 15 سال اخیر چیزهای جدید زیادی را تست کرده است، تکامل او تدریجی است. این فصل نقش جدیدی را برای استونز اختراع کرد. همچنین بعد از اینکه ابراهیموویچ در بارسلونا جواب نداد، راه حل جدیدی برای استفاده از مهاجم نوک پیدا کرد.»

آیا سیتی در فینال لیگ قهرمانان اینتر را شکست می‌دهد؟ «همه فکر می‌کنند سیتی می‌برد اما حواس‌تان به اینتر باشد. اول از همه، هر چیزی ممکن است در فینال اتفاق بیفتد. وقتی جلوی تیمی مثل اینتر بازی می‌کنید، همه چیز پیچیده می‌شود. اینتر هویت مشخصی دارد، پنج دفاع، سه هافبک و دو مهاجم. آنها خوب دفاع می‌کنند و مهاجم‌ها به تیم کمک می‌کنند.

ما این فصل دو بار با آنها روبه‌رو شدیم و هر دوبار به تقلا افتادیم. شاید فرصت گلزنی زیادی خلق نکنند اما آنها با دو مهاجم جلوی دو دفاع منچسترسیتی بازی می‌کنند و به نظرم در این شرایط می‌توانند به سیتی ضربه بزنند. هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد.»

بوسکتس درباره مقصد بعدی‌اش هم گفت: «بیرون از اروپا بازی خواهم کرد اما هنوز نمی‌دانم کجا... نمی‌توانم فکرش را بکنم که سر یک هدف مهم، جلوی بارسلونا بازی ‌کنم. خیلی سخت است و نمی‌خواهم این کار را بکنم.»