ژاوی: من را با پپ مقایسه نکنید!

ژاوی که اولین فصل خود به عنوان سرمربی بارسلونا را به پایان می‌رساند فصل موفقی داشته و بارسا را برای اولین بار از سال 2019 به قهرمانی در لالیگا رسانده است.

اما ژاوی به دلیل سبک فوتبال عمل‌گرایانه تیمش با انتقادهای زیادی مواجه است. تیم او در این فصل تا اینجا 11 پیروزی 1-0 به دست آورده و 26 کلین‌شیت ثبت کرده و بهترین رکورد دفاعی تاریخ لالیگا را به خود اختصاص داده است. ژاوی به عنوان بازیکن از مهره‌های مهم بارسای افسانه‌ای پپ گواردیولا در بازه زمانی سالهای 2008 تا 2012 بود. تیمی که بر اساس فلسفه تیکی‌تاکا ساخته شده و موفقیت‌هایی خارق‌العاده به دست آورد.

بسیاری از هواداران بارسا از سرمربی فعلی‌شان می‌خواهند که رویکرد فوتبالی‌اش شبیه به فلسفه بارسای گواردیولا در پیش بگیرد اما ژاوی می‌گوید از مقایسه شدن با پپ خسته شده است. گواردیولایی که این روزها به عنوان ناخدای کشتی منچسترسیتی این تیم را به یکی از قدرتمندترین تیمهای دنیای فوتبال تبدیل کرده است.

ژاوی که با تلویزیون کاتالان  TV3 صحبت می‌کرد گفت:" میراث گواردیولا من را تحت فشار گذاشته و به عنوان مربی تصویر او مثل باری روی شانه‌هایم سنگینی می‌کند. به نظرم اینکه دائما با او مقایسه بشوم منصفانه نیست. وقتی بازیکن بودم هم همین اتفاق برایم می‌افتاد. همه باید آن روزها را فراموش کرده و از بارسا در دوران جدید تیم لذت ببرند".

با اینکه به نظر می‌رسد ژاوی نتوانسته با وجود قهرمان کردن بارسلونا در لالیگا حمایت حداکثری هواداران را به دست بیاورد اما گزارش‌ها در اسپانیا حاکی است که او به زودی قراردادش را تمدید کرده و تا سال 2026 سرمربی بارسا خواهد بود.