آشتیانی:پرسپولیس استحقاق دبل قهرمانی را داشت/ باید یحیی گل محمدی و بازیکنان حفظ شوند

اردلان آشتیانی پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره قهرمانی سرخپوشان در جام حذفی اظهار کرد: پرسپولیس توانست امسال ۲ جام بگیرد و واقعا حقش بود که هم در لیگ و هم در حذفی قهرمان شود.

آشتیانی درباره ارزیابی اش  از بازی دربی  بیان کرد:  در نیمه اول زمانی که استقلال نسبت به بازی‌های  قبلی خود منطقه پرس خود را عقب‌تر آورد و ریسک را کمتر کرد فضا به بازیکنان پرسپولیس داده شد تا با مدافعان چپ و راست خود به حمله بیایند و به مهاجمان اضافه شوند و اسماعیلی فر پاس داد و اشتباه صالح حردانی و محبی که می‌توانست فشار بیاورد بر بازیکنی که می‌خواست شوت را بزند، اما این کار را نکرد باعث شد که ترابی شوت بزند و دروازه استقلال را باز کند.

مشخص بود استقلال شانسی برای بردن ندارد 

او ادامه داد: به نظرم نیمه دوم استقلال بازی را خوب شروع کرد، اما دقیقه ۶۵ بازی که ضد حمله‌ای نصبشان شد و نتوانستند استفاده کنند دیگر به  بازی مستقیم روی آوردند و تمام بازیکنانشان دوست داشتند در این بازی پاس آخر بدهند و همین موضوع باعث شد که کیفیت بازی استقلال پایین بیاید و پرسپولیس هم راحت بازی خودش را انجام بدهد. البته تعویض‌هایی که ساپینتو در اواخر بازی انجام داد و بازیکنان سرزن خود را وارد زمین مسابقه کرد و فشاری که استقلال در  ۱۰ دقیقه آخر بازی آورد باعث شد که فشار روحی و روانی پرسپولیسی‌ها افزایش یابد و توپ‌ها را لو می‌دادند و همین موضوع باعث شد که ضربه ایستگاهی که مهری ارسال کرد به گل تبدیل شود. بعد از آن بازی به وقت‌های اضافه رفت و از همان اوایل وقت‌های اضافه مشخص بود که استقلال شانسی برای بردن در این بازی نداشت چرا که  تمام بازیکنان استقلال مدام مصدوم می‌شدند و پایشان می‌گرفت و این موضوع نشان داد که بازیکنانی که کیفیت بدنی مناسبی دارند و از لحاظ آمادگی جسمانی بهتر هستند در نهایت بتوانند بازی بزرگ هم موفق شوند و پرسپولیس هم  با ضربه ایستگاهی از سوی عالیشاه توانست دروازه حریف را باز کند و کار را تمام کند.

استقلالی ها رمق  ۱۲۰ دقیقه بازی کردن را نداشتند

آشتیانی درباره اینکه استقلال توانست بازی را در دقایق پایانی به تساوی بکشاند و فکر می‌کرد این بازی به سود پرسپولیس تمام شود، گفت: در  ۲ وقت اضافه معلوم بود که بازیکنان استقلال مدام پایشان می‌گرفت. اول که مرادمند مصدوم شد و او را بیرون بردند و از آن طرف هم  پای بازیکنان استقلال می‌گرفت و مشخص بود که رمق ۱۲۰ دقیقه بازی کردن را ندارند.

پرسپولیس در سطح اول آسیا قرار دارد 

پیشکسوت پرسپولیس درباره علت موفقیت سرخپوشان در دبل قهرمانی گفت: هم تاکتیک پرسپولیس خوب است و هم از لحاظ جسمانی این تیم فوق العاده است. بازیکنان پرسپولیس ۱۲۰ دقیقه توانستند پرس کنند و کار هر تیمی نیست. واقعا پرسپولیس در سطح اول آسیا قرار دارد.

آدم از رفتار و شخصیت ساپینتو تعجب می کند 

او درباره اینکه رفتار ساپینتو در لب خط و اینکه اخراج او در بازی استقلال تاثیرگذار بود، گفت: فوتبال ایران با فوتبال اروپا قابل مقایسه نیست و زیر صفر است. اما در هیچ جای دنیا چنین رفتاری را ندیدم و ساپینتو نمی‌دانم چه فکری می‌کند و کجا این رفتار‌ها را می‌پسندند. من در اروپا چنین رفتار‌هایی را ندیدم و واقعا  فوتبال اروپا کلاس جهانی دارد. نمی‌دانم کجا این رفتار به دردش می‌خورد که از آن استفاده می‌کند در نهایت غیر از اینکه آدم از رفتار و شخصیت این مربی تعجب کند هیچ اتفاقی نمی‌افتد. اخراج ساپینتو تاثیری در نحوه بازی استقلال نداشت و اصلا از لحاظ آمادگی جسمانی کیفیت مناسبی را نداشتند.

آَتیانی

آشتیانی درباره اینکه پرسپولیس برای تداوم موفقیت هایش باید چه کاری انجام بدهد، گفت:  مدیریت باشگاه باید یحیی گل محمدی و بازیکنان خود را حفظ کند. باید ببینند که قرار است چه بازیکنانی را از دست بدهند و جایگزین کنند.