یحیی در تیمی جز پرسپولیس قهرمان نمی‌شود

سعید نعیم آبادی، درباره قهرمانی‌ای پرسپولیس در لیگ برتر و جام حذفی اظهار داشت: هر کسی بخواهد دو قهرمانی پرسپولیس را زیر سوال ببرد آدم واقع‌گرایی نیست. پرسپولیس اواسط فصل تا رده سوم هم سقوط کرد و من به عنوان یکی از بازیکنان سابق تیم اصلاً فکر نمی‌کردم بتواند به جدول بازگردد و در پایان فصل قهرمان شود. همه عوامل تیم دست به دست هم دادند و در پایان فصل بالاتر از همه تیم‌ها ایستادند. خاصیت پرسپولیس کسب قهرمانی است و هر عنوان دیگری به جز رتبه اول مطابق میل هواداران نیست و ناکامی تلقی می‌شود.

**مطالبه از ارکان باشگاه پرسپولیس قهرمانی است

وی افزود: جو تیم پرسپولیس به شکلی است که ناچاری برای قهرمانی بجنگی چون هواداران انگیزه لازم را برای قهرمانی تیم ایجاد می کنند و مطالبه آنها از بازیکنان و کادرفنی چیزی جز قهرمانی نیست. از ارکان باشگاه پرسپولیس قهرمانی است و اگر نشوی یکی از ارکان را زیر سوال بردی و با قهرمانی رضایت هواداران تأمین می‌شود. این جو در استقلال هم جود دارد و برای همین هواداران این تیم به شدت ناراحت هستند. برای پرسپولیس هم قهرمانی در آسیا باقی مانده، دو بار به فینال رفتند اما کمبود تجربه باعث شد تا حریفان شرق آسیا قهرمان شوند. فدراسیون باید کمک کند تا استقلال و پرسپولیس که مکمل یکدیگر هستند در بهترین شرایط باشد. شکی نیست تراکتور و سپاهان و فولاد هم طرفدار دارند ولی هیچ‌کدام از آنها به اندازه پرسپولیس و استقلال طرفدار ندارند. سرخابی‌ها نه در تمام شهرهای ایران بلکه در خارج از کشور هم طرفدار دارند.

**سپاهان با ملوان مساوی نمی‌کرد تا قهرمان می‌شد

پیشکسوت تیم پرسپولیس در مورد اینکه برخی مدعی هستند فقط یکی از دو تیم سرخابی باید در ایران قهرمان شوند و در این میان حق دیگر تیم‌هایی که مستحق قهرمانی هستند چیست، عنوان کرد: معمولاً این جوری است که پرسپولیس یا استقلال قهرمان می‌شوند ولی این تفکر اشتباه است که تحت هر شرایطی باید یکی از این دو تیم قهرمان شوند. هر تیم دیگری که بتواند بهتر بازی کند و بیشتر امتیاز بگیرد باید به قهرمانی برسد. این فصل هم سپاهان اگر در اصفهان با ملوان مساوی نمی‌کرد در پایان فصل قهرمان می‌شد ولی فرصت را از دست داد و پرسپولیس هم امتیازی از دست نداد تا قهرمان شود. دیگر تیم‌ها باید زحمت بکشند، در تمامی امور بهترین شرایط را داشته باشند تا در پایان فصل قهرمان شوند. تیم‌هایی مثل سپاهان و فولاد به قهرمانی رسیدند و بعد از این هم ممکن است چنین اتفاقی رخ دهد.

**شاید گل‌محمدی می‌خواهد تاریخ ساز شود

نعیم آبادی در خصوص اینکه یحیی گل‌محمدی گفته به فکر استراحت کرده است و احتمال دارد از سرمربیگری پرسپولیس کناره‌گیری کند، تصریح کرد: نظر شخصی گل‌محمدی می‌تواند بر کناره‌گیری از سرمربیگری پرسپولیس باشد چون احتمال دارد او با کاهش بودجه باشگاه و عدم قرارداد دلاری با خارجی‌ها، نتواند به قهرمانی برسد و با استعفا از هدایت پرسپولیس، تاریخ ساز می‌شود. ولی شکی نیست که گل‌محمدی در تیم دیگری نمی‌تواند به موفقیت‌های پرسپولیس برسد. او در تیم‌های دیگری هم سرمربی بوده و غیر از جام حذفی و سوپرجام با ذوب‌آهن، به قهرمانی در لیگ برتر با هیچ تیمی جز پرسپولیس نرسید. امیر قلعه‌نویی هم با استقلال و سپاهان قهرمان لیگ برتر شد اما در ذوب‌آهن و تراکتور نایب قهرمان شد و با وجود اینکه گل‌گهر سیرجان هزینه‌های زیادی کرد اما سوم هم نشد. پرسپولیس و استقلال نیمی از راه قهرمانی را اول هر فصل رفته‌اند و نیمی دیگر را در صورتی که تمامی موارد را رعایت کنند، خواهند رفت.