یحیی گل محمدی و ضربه فنی تمام سرمربیان خارجی‌ مدعی

یحیی گل محمدی هر سه سرمربی خارجی تیم های مدعی را با شکست روبرو کرد.

پرسپولیس با یحیی گل محمدی یکی از بهترین فصل های فوتبالی خود را پشت سر گذاشت و با کسب سه جام، فصل فوتبالی را به پایان رساند. آن هم در شیرین ترین شرایط.

از آن جهت که پرسپولیس صعودش به صدر جدول را با پیروزی برابر استقلال استارت زد و با پیروزی در دربی شماره 100 و صدرنشینی در همان هفته یکی از بهترین خاطرات را برای هوادارنش به ثبت رساند. جالب این که فتح جام حذفی نیز با پیروزی برابر استقلال به دست آمد و یحیی گل محمدی با پیروزی برابر ساپینتو که مدعی بود شاگردانش دعا دعا می کردند در فینال با پرسپولیس بازی کنند، یک جام دیگر را به هواداران تقدیم کرد.

از نظر آماری نیز یحیی گل محمدی تنها مربی ایرانی بود که موفق شد ساپینتوی پرتغالی را شکست دهد، آن هم در دو بازی پیاپی!

از استقلال و سرمربی خارجی اش که بگذریم به سپاهان می رسیم. اگرچه پرسپولیس یحیی در هیچ‌ یک از 2 بازی رفت و برگشت موفق به شکست سپاهان و ژوزه مورایس نشد اما یحیی طعم این پیروزی را آن هم با بهترین ورژن یعنی پیروزی 4 گله، در اصفهان و مقابل تماشاگران متعصب سپاهانی چشید. در روزی که یک بازی مرگ و زندگی در اصفهان برگزار می شد، یحیی گل محمدی با یک برتری 4 گله مقابل سپاهان طعم یک پیروزی دیگر مقابل یک سرمربی پرتغالی دیگر را چشید تا نشان دهد اگر تمرکز داشته باشد، از چه توانایی های بالایی برخوردار است. به خصوص این که به جز جام حذفی، درنهایت او در جدول لیگ هم سپاهان پرستاره و سرمربی پرتغالی اش را کنار زد و قهرمان شد.

به تمام این ها سرمربی اسپانیایی تراکتور را نیز اضافه کنید. تراکتور اگرچه در بازی رفت و در هفته هفتم موفق شد در تهران مقابل پرسپولیس به پیروزی برسد اما در آن مقطع سرمربی تراکتوری ها قربان بردیف بود و پاکو خمز تنها یک بار مقابل پرسپولیس قرار گرفت که در آن بازی نیز با نتیجه سه بر دو شکست خورد تا درنهایت یحیی گل محمدی هر سه مربی خارجی و مدعی این فصل را با شکست مواجه کرده تا آماری فوق العاده را برای خود و پرسپولیس به ثبت رسانده باشد.