بیانیه تیم ملی در پی طرح ادعاهای مخدوش در یک برنامه تلویزیونی

در پی ایراد شبهه‌ی ناروا به دلیل برگزاری مینی‌کمپ تیم ملی در یکی از برنامه‌های تلویزیونی، بخش رسانه‌ای تیم ملی فوتبال بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: «با وجود ابهامات نادرست مطرح شده در یکی از برنامه‌های تلویزیونی درباره دلیل برگزاری مینی‌کمپ و زیر سوال بردن انگیزه‌های حرفه‌ای کادر فنی تیم ملی، به اطلاع می‌رساند سیاست کادر فنی تیم ملی نگاه دقیق و موشکافانه به لیگ برتر است که بر اساس همین سیاست خدشه‌ناپذیر و ادامه‌دار، کادر فنی تیم ملی از ابتدای فعالیت خود، بیشتر مسابقات لیگ برتر را به صورت حضوری و سایر رقابت‌ها را بصورت ویدویی بارها و بارها مورد آنالیز قرار داد تا با تکیه بر افزایش اطلاعات از میزان توانایی بازیکنان مدنظر، نسل جدیدی را در راستای تامین منافع فوتبال ملی پایه‌گذاری کند. در حالی شبهات ناروایی در این برنامه تلویزیونی بصورت یک‌طرفه علیه سیاست حرفه‌ای کادر فنی تیم ملی مطرح شد که با این طرز نگاه مبتدیانه، تعیین هفتگی تیم منتخب بازیکنان لیگ برتر یا دعوت از بازیکنانی که در همان روز پخش برنامه - یا با فاصله نزدیک - با شکست سنگین تیم‌شان راهی استودیوی تلویزیونی می‌شوند نیز می‌تواند شائبه‌دار یا با انگیزه‌های تجاری باشد. با وجود اتهامات مطرح شده، سیاست فعلی کادر فنی به منظور حفظ منافع فوتبال ملی تداوم خواهد داشت و طرح این ادعاهای مخدوش نمی‌تواند خللی در انگیزه‌های کادر فنی و سایر اعضای تیم ملی ایجاد کند.

بیانیه تیم ملی در پی طرح ادعاهای مخدوش در یک برنامه تلویزیونی

در ارتباط با برگزاری مینی کمپ، براساس علوم تمرینی و علوم مرتبط با دانش مربیگری، باید در نظر داشت که بی‌تمرینی بازیکنان لیگ برتری (غیر از استقلال و پرسپولیس) و لژیونرهای کشورهای عربی و تعدادی از کشورهای اروپایی بیش از سه هفته و سپس تنها سه جلسه تمرین جهت حضور در تورنمنت کافا موجب افزایش مصدومیت بازیکنان ملی‌پوش ایران می‌شد و به همین دلیل برگزاری مینی‌کمپ الزامی بود. از سوی دیگر ماتریس بازیکنان تیم ملی براساس تحلیل عملکرد فنی نرم افزار هوش مصنوعی و در نظر گرفتن میزان تطبیق‌پذیری با مدل بازی تیم ملی، بررسی شخصیت، عملکرد رفتاری و شرایط سنی، هفته به هفته بروزرسانی می‌شود. در پایان اعلام می‌دارد حق پیگرد قانونی به دلیل اتهامات مطرح شده در این برنامه تلویزیونی از سوی امور حقوقی فدراسیون محفوظ است.»