یوفا پس از فینال لیگ قهرمانان مجازات یوونتوس را اعلام می‌‌کند

اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) پس از فینال لیگ قهرمانان اروپا که امشب (شنبه) در شهر استانبول ترکیه میان تیم‌های اینتر و منچسترسیتی برگزار می‌شود، درباره پرونده تخلف مالی باشگاه یوونتوس رأی صادر خواهد کرد.

یوونتوس متهم است که در فصول گذشته با ارزش‌گذاری غیرواقعی بازیکنانش به دنبال کسب درآمد بیشتر از سود سرمایه بوده و به این شیوه، قانون بازی جوانمردانه مالی یوفا را هم نقض کرده است. از این رو، این باشگاه علاوه بر مجازاتش در ایتالیا با کسر ۱۰ امتیاز در سری A که موجب شد سهمیه لیگ قهرمانان و لیگ اروپا را از دست بدهد، احتمال دارد مستقیماً از سوی یوفا هم مجازات شود که این مجازات می‌تواند نقدی یا محرومیت از رقابت‌های اروپایی باشد. البته با توجه به کناره‌گیری رسمی باشگاه از پروژه سوپرلیگ اروپا این احتمال وجود دارد که یوفا نیز در مجازات بانوی پیر تخفیف قائل شود. مورد دیگری هم که ممکن است تخفیف در مجازات یوونتوس را در پی داشته باشد، همکاری این تیم با دادستانی فدارسیون فوتبال ایتالیا در اعتراف به تخلفاتش است.

تکلیف پرونده بیانکونری قرار است پس از فینال لیگ قهرمانان اروپا با اعلام حکم یوفا بسته و تکلیف این باشگاه مشخص شود. طبق گزارش نشریه توتواسپورت تورین، حداکثر مجازاتی که برای یوونتوس در نظر گرفته خواهد شد، یک فصل محرومیت از رقابت‌های اروپایی است که در این صورت، بیانکونری دیگر لازم نیست فصل آینده در مرحله پلی‌آف لیگ کنفرانس اروپا حضور پیدا کند، تورنمنتی که شرکت در آن با توجه به پاداش‌های مالی ناچیزش برای باشگاهی در حد و اندازه یوونتوس بیشتر هزینه دارد تا درآمد.

یوفا پس از فینال لیگ قهرمانان مجازات یوونتوس را اعلام می‌‌کند