مشکل ساپینتو باخت دربی نبود | این سه نفر در استقلال با ساپینتو مشکل داشتند!

محمدحسین مرادمند دوشنبه شب در برنامه فوتبال برتر با صراحت علیه ریکاردو ساپینتو  موضع گرفت و سرمربی فصل قبل استقلال را متهم به این کرد که در مورد او تصورات اشتباه داشته است.  اینطور که مدافع استقلال گفت ماجرا های آنها در طول فصل ادامه داشت و حتی در روزهای پایانی مرادمند خیلی شفاف به او گفته بود در حقش بد کرده است بنابراین اگر ساپینتو در استقلال می ماند معلوم نبود که سرنوشت محمدحسین چه میشد و آیا می توانست همچنان پیراهن آبی را برطرف کند یا اینکه باید راهی تیم دیگری می شد البته نکته اینجاست که فقط مرادمند نبود که با ریکاردو ساپینتو به مشکل برخورد بلکه چند بازیکن دیگر استقلال هم همین داستان را داشتند.

کابوس بعد از جام جهانی

تیم ملی ایران اگر چه به آمریکا باخت و نتوانست از مرحله گروهی جام جهانی صعود کند اما ابوالفضل جلالی از اواسط نیمه دوم آن مسابقه به میدان رفت و انصافاً بازی خوبی هم ارائه کرد به همین خاطر همه فکر می کردند نیم فصل دوم لیگ بیست و دوم به روزهای رویایی ابوالفضل تبدیل می شود اما دقیقاً برعکس شد و اوقاتی کابوس وار در انتظار این بازیکن جوان بود. رابطه جلالی با سرمربی پرتغالی استقلال آنقدر بد شد که این بازیکن بلافاصله پس از رویارویی با پرسپولیس در فینال جام حذفی و ناکامی استقلال در آن بازی قراردادش را فسخ  کرد.

مشکل ساپینتو باخت دربی نبود | این سه نفر در استقلال با ساپینتو مشکل داشتند!

پایان تلخ همکاری

یکی دیگر از بازیکنانی که در طول فصل گذشته با ریکاردو ساپینتو به طور جدی دچار مشکل شد و همین قضیه شاید پای استقلال را به فیفا هم باز کند عزیزبک آمانوف بود. هافبک ازبکستانی که البته فوتبالیست مطرح این بود ولی ساپینتو اصلاً به اعتقاد نداشت و حتی علیه این بازیکن هم در کنفرانس مطبوعاتی حرف زد. آمانوف در میانه راه ناگهان استقلال را رها کرد و رفت اما حالا کار این بازیکن با باشگاه استقلال به کمیته انضباطی فیفا کشیده شده است.

تلخ و شیرین

رابطه ریکاردو ساپینتو با امیر ارسلان مطهری هم در ابتدای فصل اصلا خوب نبود و او را حتی از لیست بازیکنان نیز کنار گذاشت اما چون استقلال نتوانست کاوه رضایی را به جمع نفرات خود اضافه کند،  مرد پرتغالی مجبور شد ارسلان را همچنان حفظ نماید.  البته در اواخر نیم‌فصل اول شرایط عوض شد چون مطهری توانست خود را به سرمربی دیکته کند و روابطشان بهتر شود ولی نمی توان این را کتمان  کرد که مرادمند جلالی و عزیزبک آمانوف اصلاً با ریکاردو ساپینتو رابطه خوبی نداشتند و مشخص بود اگر او می ماند تکلیف این سه نفر چه میشد؟ هر چند با وجود رفتن ساپینتو، هم عزیزبک آمانوف استقلال رفته و معلوم نیست سرنوشت ابوالفضل جلالی نیز چه خواهد شد