ستاره انگلیسی وارث پیراهن زیدان در رئال مادرید

 «جود بلینگام» ستاره انگلیسی پیشین تیم دورتموند پس از سپری‌کردن موفق آزمایش‌های پزشکی باشگاه رئال مادرید، به صورت رسمی با این تیم قرارداد امضا کرد و به هواداران کهکشانی‌ها معرفی شد.

هافبک ۱۹ ساله که سال گذشته به عنوان مرد سال بوندس‌لیگا انتخاب شد، قرار است در تیم رئال مادرید پیراهن شماره پنج را بر تن کند.

این پیراهن زمانی بر تن «زین‌الدین زیدان» فوق‌ستاره پیشین رئال مادرید بود و فوق ستاره فرانسوی موفق شد همراه با این تیم به مقام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا هم برسد.

بلینگام که در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هم تقش پررنگی در تیم ملی انگلیس داشت و همراه با این تیم به مرحله یک‌چهارم نهایی جام رسید، با قراردادی ۶ ساله و به ارزش ۱۰۳ میلیون یورو به رئال مادرید پیوسته است.

«فلورنتینو پرز» رئیس باشگاه رئال مادرید در مراسم معارفه بلینگام گفت: «امروز یکی از بهترین بازیکنان جهانی به ما پیوست و رئال مادرید را انتخاب کرد. خوش آمدی جود!»

پرز در ادامه با اشاره به قهرمانی‌های اخیر رئال مادرید در اروپا، خطاب به بلینگام گفت: «من مطمئن هستم که تو با دیدن یکه‌تاری رئال مادرید در سال‌های اخیر لیگ قهرمانان اروپا، یک رئالی شدی. ما در رئال مادرید هیچ وقت تسلیک نخواهیم شد. سانتیاگو برنابئو در انتظار توست. تو در آنجا هیجان فوتبال را حس خواهی کرد».

بلینگام در ۴۲ بازی خود با پیراهن دورتموند در فصل گذشته و در تمامی مسابقات ۱۴ گل و هفت پاس گل به نام خود ثبت کرد.

بلینگام پس از صحبت‌های پرز در مراسم معارفه، با قدردانی از تمام افرادی که به پیشرفت او کمک کردند، گفت: «امروز، غرورانگیزترین روز زندگی من است، چراکه به بزرگترین باشگاه فوتبال جهان پیوسته‌ام».

این ستاره انگلیسی پس از «ادن هازارد» که با ۱۱۵ میلیون یورو از چلسی به رئال مادرید پیوست و تجربه کابوس‌واری را در سانتیاگو برنابئو داشت، دومین خرید گران‌قیمت تاریخ کهکشانی‌ها است.

ستاره انگلیسی وارث پیراهن زیدان در رئال مادرید