لیست نقل و انتقالاتی پرسپولیس لو رفت/ معادله عجیب ۵+۳ در پرسپولیس

 هواداران پرسپولیس بعد از آنکه تیم‌شان توانست فصل 02-1401 را به شکلی رویایی به پایان برساند و در لیگ برتر، جام حذفی و سوپرجام به عنوان قهرمانی رسید، حالا چشم‌انتظار تشکیل تیم‌شان در فصل جدید هستند؛ به‌ویژه آنکه نام پرسپولیس در فهرست اولیه منتشر شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره تیم‌های دارای مجوز حرفه‌ای وجود دارد و این مسئله بدان معناست که سرخ‌پوشان پایتخت در کنار لیگ برتر و جام حذفی، باید خود را برای حضور دوباره در لیگ قهرمانان آسیا هم آماده کنند.

یحیی گل‌محمدی بعد از آنکه فصل به پایان رسید، صحبت‌های مبهمی را درباره آینده کاری‌اش انجام داد و ایران را برای گذراندن سفر تفریحی ترک کرد. در شرایطی که هنوز سفر گل‌محمدی به پایان نرسیده و او به تهران بازنگشته، او پالس خود برای ادامه همکاری با سرخ‌پوشان پایتخت را به مدیران باشگاه داده و گفته می‌شود که این سرمربی باتجربه قصد دارد تا پایان قراردادش (که پایان لیگ بیست‌وسوم است) در پرسپولیس بماند. یحیی گل‌محمدی در حالی تمایل به ماندن در پرسپولیس دارد که او شروطی را هم برای ادامه همکاری مطرح کرده است.

یحیی گل محمدی به جای پرسپولیس به این تیم می رود؟

این 5 بازیکن باید بمانند!
سعید صادقی و عیسی آل‌کثیر در کنار میلاد سرلک بازیکنانی هستند که قراردادشان با پرسپولیس به پایان رسیده و گیورگی گولسیانی هم برای ادامه همکاری با سرخ‌پوشان پایتخت باید بند تمدید قرارداد خود را فعال کند. یحیی گل‌محمدی به حضور هر 4 بازیکن در فهرست تیمش برای فصل آینده اعلام نیاز کرده و از مدیران باشگاه خواسته تا شرایط همکاری با آن‌ها را فراهم آورند و قراردادشان را تمدید کنند. سرلک پیشنهاد لژیونر شدن دریافت کرده و گولسیانی هم با توجه به محدودیت‌های امضای قرارداد دلاری، حاضر به امضای قرارداد ریالی نیست و همین مسئله باعث شده تا مدیران پرسپولیس با دردسر بزرگی مواجه شوند.

یحیی گل‌محمدی که در روزهای گذشته در سکوت کار خود را پیش می‌برد، امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا نسبت به روند نقل‌وانتقالاتی سرخ‌پوشان پایتخت واکنش نشان داد و گفت: «از یک هفته قبل لیست بازیکنانی که باید قراردادشان تمدید شود را در اختیار باشگاه قرار داده‌ام اما متاسفانه باشگاه هنوز کاری انجام نداده است و قرارداد هیچ بازیکنی تمدید نشده است». گل‌محمدی در حالی درباره این مسئله صحبت کرده که گفته می‌شود حفظ علیرضا بیرانوند هم از دیگر خواسته‌های این سرمربی باتجربه است.

بیرانوند در حال حاضر در اردوی تیم ملی قرار دارد اما طی روزهای گذشته وکیل او برای پیگیری مطالباتش به ساختمان باشگاه پرسپولیس مراجعه کرده اما جلسه او با مسئولان این باشگاه با تنش مواجه شده و گفته می‌شود که توافقات در زمینه وصول مطالبات بیرانوند انجام نشده است. با توجه به این مسئله و البته بند فسخ موجود در قرارداد علیرضا بیرانوند، این احتمال وجود دارد که این دروازه‌بان باتجربه از جمع سرخ‌پوشان پایتخت جدا شود و مدیران پرسپولیس برای حفظ او هم کار سختی را در پیش دارند.

یحیی به 3 بازیکن جدید نیاز دارد!

محمد خدابنده‌لو و یاسین سلمانی جزو بازیکنانی هستند که نام‌شان در روزهای گذشته در حوالی پرسپولیس مطرح شده اما فعلاً هیچ فعالیت نقل‌وانتقالاتی از سوی پرسپولیسی‌ها انجام نشده و به نظر می‌رسد مدیران باشگاه چشم‌انتظار بازگشت یحیی گل‌محمدی هستند تا فعالیت خود را در بازار تابستانه آغاز کنند. البته که گفته می‌شود سرمربی سرخ‌پوشان پایتخت فهرست خود را به مدیران باشگاه ارائه داده و از آن‌ها خواسته تا طبق فهرست ارائه شده، فعالیت نقل‌وانتقالاتی پرسپولیس را آغاز کنند.

گل‌محمدی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرگزاری ایسنا، با تایید ارائه لیست خرید به مدیران باشگاه پرسپولیس توضیح داده است: «روز یکشنبه نام سه بازیکن، شامل یک مدافع، یک هافبک و یک مهاجم را در اختیار باشگاه قرار دادم تا باشگاه اقدامات لازم برای مذاکره و جذب آنان را انجام دهد».

سرمربی پرسپولیس در مصاحبه اخیر خود نسبت به زمان آغاز تمرینات پیش‌فصل سرخ‌پوشان پایتخت هم واکنش نشان داده و با طرح درخواست اردوی ترکیه گفته است: «طبق برنامه‌ریزی که انجام دادیم، از 5 تیر تمرینات ما شروع خواهد شد و از باشگاه خواسته‌ام یک اردوی 10 روزه هم از 20 تیر در ترکیه داشته باشیم. تلاش ما این است که تیم خوبی برای آسیا ببندیم. امیدوارم تیم ما حفظ شود و بتوانیم با جذب چند بازیکن دیگر، تیم‌مان را برای حضور پر قدرت در آسیا تقویت کنیم».

هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس با توجه به صحبت‌های یحیی گل‌محمدی قرار است تشکیل جلسه بدهد و آن‌ها قصد دارند که از رضا درویش که دیگر در نقش عضو هیات‌مدیره فعالیتی ندارد و صرفاً مدیرعامل است، طرح سوال کنند که دلیل تاخیر در فرآیند نقل‌وانتقالاتی سرخ‌پوشان پایتخت چیست. البته که به نظر می‌رسد طی روزهای آینده پرسپولیسی‌ها به صورت رسمی فعالیت خود در بازار تابستانه را آغاز می‌کنند و مطمئنا حضور پرسپولیس در این بازار می‌تواند بر تب‌وتاب نقل‌وانتقالات فوتبال ایران بیفزاید.