بمب های نقل و انتقالات فصل جدید لیگ برتر فوتبال

در این مطلب به بررسی وضعیت 10 بازیکن دیگر که سال گذشته نمایش‌های خوبی داشته‌اند، پرداخته‌ایم:

*محسن آذرباد 

این بازیکن فصل گذشته تا آستانه پیوستن به استقلال هم پیش رفت، اما درنهایت با توجه به درخواست محمد ربیعی تصمیم به ماندن گرفت و بار دیگر نامش را به عنوان یکی از مهره‌های کلیدی مس رفسنجان در کسب رتبه پنجمی مطرح کرد. هافبک خوش فکر و خوش تکنیک رفسنجانی‌ها که مهارت بالایی در بازی‌سازی هم دارد، البته هنوز یک فصل دیگر قرارداد دارد، اما بندی در قرارادادش گنجانده شده، که به باشگاه خواهان او اجازه می‌دهد، با پرداخت مبلغی مشخص برای جذب او اقدام کند. اوضاع باشگاه مس رفسنجان مشخص نیست و همین موضوع شاید آذرباد را برای ترک باشگاهی که سال‌ها در آن حضور داشته، ترغیب کند.

بمب های نقل و انتقالات فصل جدید لیگ برتر فوتبال

*فرشید اسماعیلی 

اسماعیلی به دلیل مصدومیت نتوانست فصل گذشته در فوتبال بازی کند، اما این روزها با پشت سر گذاشتن مصدومیت، رفته رفته شرایط بازی به دست آورده است. نکته قابل توجه درباره این بازیکن اینکه قراردادش با فولاد خوزستان به پایان رسیده و ممکن است با پیشنهاداتی که از برخی تیم‌ها به ویژه نساجی روبرو می‌شود، به دوران حضورش در اهواز خاتمه دهد. باید دید مقصد هافبک اسبق استقلالی‌ها کدام تیم خواهد بود و آیا برای حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شاگرد هم‌تیمی سابقش در استقلال می‌شود یا خیر.

*ساسان انصاری

انصاری در فصل پرتلاطمی که فولاد خوزستان پشت سر گذاشت، یکی از باثبات‌ترین بازیکنان این تیم بود و با دوندگی‌ و تعصب بی‌انتهای خود تمام تلاشش را برای تیمش به کار گرفت. فرصت طلبی انصاری بود که سبب شد قرمزپوشان با جواد نکونام مقابل الفیصلی عربستان به موفقیت دست پیدا کنند و در لیگ هم او یکی از بازیکنانی بود که همواره مورد توجه نکونام و سپس منصوریان قرار داشت. این بازیکن که حالا به عنوان قدیمی‌ترین بازیکن فولاد هم شناخته می‌شود، با پایان فصل قراردادش به اتمام رسید و از یونان هم پیشنهاد دریافت کرده است. باید دید این بازیکن که در هفته‌های پایانی از باشگاه دلخوری داشت، در اهواز به کار خود ادامه می‌دهد، یا در تیمی دیگر سرنوشت خود را دنبال می‌کند.

غلامرضا ثابت‌ایمانی 

ثابت ایمانی یکی از جوان‌های کشف شده لیگ بیست و دوم به شمار می‌رود، که با اعتماد مجتبی حسینی توانست عملکرد خوبی به عنوان هافبک بازیساز در میانه میدان خودروسازان داشته باشد و حالا به واسطه نمایش‌هایش مورد توجه سپاهان قرار گرفته و اصفهانی‌ها برای جذب او نامه رسمی ارسال کرده‌اند. البته ثابت‌ایمانی همچنان یک فصل دیگر با پیکان قرارداد دارد، اما بند فسخ 4.5 میلیاردی سبب می‌شود، که او به احتمال فراوان فصل آینده را در یک تیم مدعی لیگ برتر به میدان برود.

*محمدرضا حسینی 

حسینی که در ابتدای لیگ نوزدهم یکی از خریدهای امیر قلعه‌نویی برای تقویت سپاهان بود، با شروع لیگ بیست و دوم در میان نفرات مورد توجه مورایس قرار داشت و در بسیاری از مسابقات هم به صورت ثابت به میدان می‌رفت، اما در هفته‌های پایانی نیم فصل اول رفته رفته از ترکیب دور شد، تا برای جلوگیری از ادامه نیمکت نشینی تصمیم بگیرد به صورت قرضی راهی گل‌گهر شود. با شروع تمرینات سپاهان حسینی با توجه به قرارداد خود به مجموع باغ فردوس محل تمرین طلایی‌پوشان باز خواهد گشت، اما اگر متوجه شود که قرار است اتفاقات سال گذشته برایش تکرار شود، احتمالا یکبار دیگر به گل‌گهر یا تیمی دیگر در لیگ برتر خواهد پیوست.

بمب های نقل و انتقالات فصل جدید لیگ برتر فوتبال

*علیرضا حقیقی 

گلر سابق تیم ملی و حال حاضر نساجی مازندران فصلی پرماجرا را در جمع قائمشهری‌ها پشت سر گذاشت. نمایش درخشان او در فصل گذشته که سهم عمده‌ای در آسیایی شدن نساجی داشت، در پس شرایط عجیب این فصل این تیم گم شد و علیرغم واکنش‌هایی که در لیگ بیست و دوم داشت، نتوانست ناجی آنها لقب گیرد. اکنون نیز بحث زیادی درباره احتمال پایان همکاری او با نساجی بعد از حضور مهدی رحمتی شکل گرفته است و باید دید در ادامه شرایط به چه شکل خواهد شد. خروج حقیقی از نساجی و حضور او در بازار نقل و انتقالاتی می‌تواند بخشی از این پنجره را هیجان‌انگیز کند. اینکه مقصد حقیقی چه تیمی خواهد بود باید طی روزهای آتی منتظر آن بود.

*آرمین سهربیان 

سهرابیان یکی از بازیکنانی است که قراردادش با گل‌گهر پس از دو فصل حضور در اردوی سرمه‌ای پوشان سیرجانی به پایان رسیده است. این مدافع که در اردوی آخر تیم ملی نیز حضور داشت و جزو مهره‌های کلیدی امیر قلعه‌نویی در گل‌گهر بوده است، حالا با پیشنهاداتی از برخی تیم‌های حاضر در رقابت‌های لیگ قهرمانان فصل آینده مواجه شده و ممکن است به یکی از آنها پاسخ مثبت بدهد. البته که مدیران گل‌گهر نیز صحبت‌هایی با این بازیکن داشته‌اند و سعی بر حفظ این مدافع و ساختن تیمی قدرتمند در فصل آینده دارند.

بمب های نقل و انتقالات فصل جدید لیگ برتر فوتبال

حسین کنعانی:

مدافع سابق پرسپولیس پس از دو فصل بازی در الاهلی قطر، حالا به پایان قراردادش با این تیم رسیده تا به عنوان بمب نقل و انتقالات وارد بازار تابستانی فوتبال ایران شود. او البته ترجیح می‌دهد فوتبال خود را در خارج از کشور دنبال کند و شاید از الاهلی به تیم نازل‌تر در لیگ ستارگان هم متمایل باشد اما در مورد مدافع تیم ملی شنیده‌های دیگری هم وجود دارد که ممکن است او را به خبرسازترین بازیکن نقل و انتقالات تبدیل کند.

سیامک نعمتی:

هافبک راست تیم پرسپولیس که فصل گذشته ذخیره دانیال اسماعیلی‌فر بود، احتمال دارد دوباره در سبد خروجی یحیی گل‌محمدی باشد. سیامک در این سال‌ها جزو باسابقه‌ترین بازیکنان پرسپولیس بوده و توانسته عملکرد درخشانی را از خود نشان دهد اما فصل گذشته همه چیز برای او به شکلی نامطلوب تغییر کرد. او که زننده گل صعود پرسپولیس به اولین فینال لیگ قهرمانان محسوب می‌شود، بعد از سفر خارجی پیشنهاد خود را بررسی می‌کند.

*کوین یامگا 

این بازیکن فرانسوی که به صورت پنهانی با مدیران باشگاه به توافق رسید و دو سال دیگر با استقلال قرارداد دارد، با توجه به مبلغ مناسب قراردادش بعید به نظر می‌رسد که سرمربی جدید آبی‌ها اجازه جدایی او را صادر کند. با این حال اگر باشگاه قبرسی که خواهان جذب یامگا شده، در استخدام او اصرار کند، باید مبلغ قابل توجهی برای رضایتنامه به باشگاه بدهد. در هر صورت حفظ این بازیکن و ادامه حضورش می‌تواند گامی در جهت ساختن استقلالی قدرتمند در فصل آتی باشد. نکته دیگر درباره یامگا اینکه مشخص نیست که آیا بند فسخی در قرارداد این بازیکن وجود دارد یا خیر.