نکونام باید بداند استقلال، فولاد نیست | ۱۰ماه پیش گفتم ساپینتو چه کاره است

حسن روشن ، کاپیتان اسبق تیم استقلال در گفتگو با خبرورزشی، درباره اتفاقات اخیر مربوط به صحبتهای سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال درباره سرمربی فصل قبل این تیم اظهار داشت: من ۱۰ ماه قبل، وقتی بی اخلاقی های ساپینتو را دیدم متوجه شدم که او آمده ایران تا با ما یک بازی پوکر راه بیندازد. می خواست از اینجا برای خودش سکوی پرتاب بسازد تا به جاهای بهتر برود.

وی افزود: رقم سنگین قراردادش برای فصل جدید هم یک سنگ بزرگ بود که انداخت. اگر می گرفت و می بست به نفعش می شد و اگر نمی شد هم مثل الان می گفت باشگاه استقلال مرا نخواست ولی من می خواستم بمانم! در صورتی که او کارهای انتقالش به تیم قبرسی را از قبل انجام داده بود و فقط به ما می خندید.

بازیکن جام جهانی رفته استقلال در این باره که به تازگی مطالبی از سوی مدیریت باشگاه درباره ساپینتو مطرح شده اضافه کرد: من تعجب کردم که چرا در طول فصل درباره این آدم حرفی زده نشد! چه عجب بالاخره مدیر استقلال از خجالت این آقا درآمد و حقش را کف دستش گذاشت! البته الان دیگر دیر بود. نباید یادمان برود این ها همه دنبال یک چیز هستند و آن هم پول است.

وی یادآور شد: استراماچونی را دیدید که چطور از ۲۴۰۰ دلار پولش نگذشت و آن را گرفت تا رضایت بدهد؟ من مخالف مربی خارجی نیستم اما اگر کسی را می خواهیم بیاوریم یک مربی را بیاوریم که سرش به تنش بی‌ارزد. امثال مورینیو را بیاوریم.

روشن خاطرنشان کرد: اتفاقاتی که در این مدت در کشور عربستان در حال رخ دادن است برنامه کوتاه مدت آنهاست. آنها برای دراز مدت شان برنامه‌های دیگری در نظر گرفته‌اند اما ما می رویم و ساپینتو را می آوریم که در این دو بازی دربی آخر مشخص شد تیمش اصول تاکتیکی دفاع کردن را هم بلد نیست!

وی با اشاره به شکست استقلال در دربی جام حذفی گفت: گلی که مهدی ترابی به استقلال زد واقعاً خجالت آور بود! گل دوم که از آن بدتر بود! یک ارسال شد و هیچ کس نبود لااقل سرش را جلوی توپ بگذارد تا گل نشود! ما بعد از گل تساوی استقلال امیدوار شدیم بازی به پنالتی بکشد ولی شاید خواست خدا بود که این اتفاق هم نیفتاد! چون خود ساپینتو بازی را بهم ریخت و تیمش باخت تا مردم هم بخواهند که او برود.

 نکونام باید بداند استقلال، فولاد نیست | ۱۰ماه پیش گفتم ساپینتو چه کاره است

کارشناس فوتبال کشورمان ادامه داد: اگر استقلال فصل قبل چند بازی را هم برد به خاطر بازیکنان خوبی مثل مهدی قایدی یا محبی و نفرات اینچنینی بود. روی خلاقیت این بچه ها توانستیم چند بازی خوب انجام بدهیم وگرنه هر زمان پای مسابقات مهم و حساس وسط می آمد استقلال نشان می داد که هیچ تاکتیک تیمی ندارد. مربی خارجی بی کیفیت آوردن آخرش همین می شود.

روشن در ادامه با اشاره به حضور جواد نکونام در راس کادر فنی استقلال گفت: جواد نکونام باید بداند اینجا فولاد نیست، اینجا استقلال است. کار کردن در تیم های استقلال و پرسپولیس با سایر تیم ها فرق دارد و باید این را بداند که کجا آمده و قرار است کجا سرمربیگری کند. البته او سوابق فوتبالی خوبی دارد اما باید بتواند از پس تیم بزرگی مثل استقلال بر بیاید.

پیشکسوت استقلال همچنین درباره اینکه ساپینتو گفته می خواهد از استقلال شکایت کند توضیح داد: بله! حتماً این کار را می‌کند و اصلاً آن ها برای همین به ایران می آیند. قبل از این که پایشان به ایران برسد طرح شکایت را نوشته و در جیب شان گذاشته اند. اما فارغ از همه این مسائل ما الان باید ببینیم تکلیف باشگاه چه میشود.

 نکونام باید بداند استقلال، فولاد نیست | ۱۰ماه پیش گفتم ساپینتو چه کاره است

وی در پایان اضافه کرد: الان وقت یارگیری و تیم بستن است. نمی‌دانم درباره کمیته فنی استقلال چه بگویم. از اول هم مشخص نشد این افراد برای چه آمدند و برای چه رفتند؟ به طور کلی ما در ایران خیلی میانه خوشی با کمیته فنی نداریم ولی به نظر من دو موضوع امروز برای استقلال مهم است. یکی اینکه وضعیت مدیریت باشگاه روشن شو و دوم اینکه بتوانیم تیم خوبی برای فصل بعد ببندیم. امیدوارم استقلال فصل بعد را با مربی ایرانی اش به خوبی آغاز کند.