خبر بد رئیس فدراسیون فوتبال برای پرسپولیس و سپاهان

در هفته های گذشته، تصویب سقف هزینه تیم های لیگ برتری توسط سازمان لیگ ، به سوژه اصلی فوتبال ایران تبدیل شد. در این میان، برخی از باشگاه ها به قانونی که باید برای فصل بعد رعایت شود، معترض بودند و حتی اخباری در مورد احتمال افزایش بودجه نمایندگان ایران در آسیا شنیده می‌شد.

پرسپولیس، سپاهان، نساجی و تراکتور تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا هستند و این باشگاه‌ها برای حضور پرقدرت در رقابت‌های مذکور، خواستار وجود یک تبصره در قانون فیرپلی مالی شدند تا بتوانند با جذب بازیکنان با کیفیت، بالاتر از سقف اعلام شده هزینه کنند.

مهدی تاج

جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال عصر امروز برگزار شد که دستورالعمل‌های مختلفی نیز به تصویب رسید. مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در پایان این جلسه و درخصوص مباحث جلسه گفت: یکی از این مصوبات، آیین نامه نقل و انتقالات بود. هیئت رئیس امروز دوباره تصویب کرد و توضیحاتی درخصوص سقف بودجه ها و مطالباتی که نهادهای نظارتی و فدراسیون فوتبال دارند، دستوراتی داده شد.

او ادامه داد: امسال به صورت جدی به دنبال جلوگیری از بی انضباطی های مالی هستیم و این به سود فوتبال کشور است. البته ما باید بپذیریم که باید در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنیم و دقت‌های کافی را داشته باشیم.

رئیس فدراسیون درباره اینکه آیا تصمیمات خاصی برای حضور پرقدرت نمایندگان ایران گرفته شده است یا نه، گفت: بله تصمیماتی گرفته شد و اینکه ما بخواهیم بودجه ها را افزایش دهیم، باید بگویم خیر. ولی تسهیلات دیگری را فراهم کرده ایم تا ان‌شاءالله در این زمینه کار شود.

او در مورد اینکه چه تسهیلاتی در نظر گرفته شده است، پاسخ داد: آنها یک سری درخواست ها داشتند که ما موافقت کردیم. اینکه کل بحث درباره مسائل مالی باشد و ما بتوانیم در این زمینه افزایش چشم گیری بدهیم، خیر اینگونه نیست. چون ما امسال خیلی مصر و جدی هستیم تا فیرپلی مالی انجام شود.

بدین ترتیب باید گفت در شرایطی که پرسپولیس و سپاهان امیدوار بودند تا با توجه ویژه فدراسیون فوتبال، سقف بودجه بیشتری برای فصل جدید داشته باشند، با اظهارات مهدی تاج در این زمینه ناامید شده اند و باید به دنبال راهکار دیگری باشند.