ادعای سلطان استقلالی ها/نکونام زمین می خورد!

استقلال فصل گذشته در فاز تهاجمی عملکرد خوبی را از خود به جای گذاشت که بررسی دقیق‌تر شرایط فنی آبی‌پوشان نشان می‌دهد که این عملکرد درخشان مرهون تلاش‌های مهدی قایدی و محمد محبی بوده است؛ دو بازیکنی که به صورت قرضی به استقلال پیوستند. قایدی در فصلی که گذشت، 12 گل برای تیمش زد و توانست 4 گل هم برای آبی‌پوشان پایتخت بسازد. همشهری مهدی قایدی در خط حمله استقلال هم عملکردی خیره‌کننده از خود به جای گذاشت و در لیگ برتر و جام حذفی توانست جمعاً 10 گل بزند و 4 پاس گل هم در کارنامه محمد محبی به چشم می‌خورد.

محبی نه‌تنها در عرصه باشگاهی درخشید که در تیم ملی هم توانست عملکرد موفقی داشت و یک گل و یک پاس گل و البته کسب 2 پنالتی هم در کارنامه این ستاره خوش‌تکنیک به چشم می‌خورد. با توجه به شرایط فنی محمد محبی، جواد نکونام بعد از رسیدن به نیمکت استقلال ، درخواست حفظ او را داد و در شرایطی که مدیران استقلال مدعی مذاکره با مسئولان باشگاه سانتاکلارا هستند اما حالا پیگیری‌های بیشتر خبرنگار «فوتبال 360» نشان می‌دهد که آبی‌ها کارشان برای حفظ محمد محبی بسیار دشوار شده است.

محبی در آستانه توافق با اماراتی‌ها

سایت ترانسفرمارکت که در زمینه نقل‌وانتقال بازیکنان فعالیت دارد، مدعی شده که العین امارات درخواست جذب محمد محبی را به باشگاه سانتاکلارا ارسال کرده و رایزنی‌ها در زمینه توافق با محبی در حال انجام است. این سایت اعلام کرده که محبی به احتمال 77 درصد در فصل آینده در لیگ برتر امارات حضور خواهد داشت که این مسئله بدان معناست که استقلالی‌ها در زمینه حفظ محمد محبی نتوانسته‌اند موفق عمل کنند و گویا مسئولان باشگاه پرتغالی تمایلی به توافق با مدیران باشگاه استقلال ندارند.

استقلالی‌ها برای دائمی‌کردن قرارداد محمد محبی به دنبال پرداخت 600 هزار یورو هزینه رضایت‌نامه او بودند؛ آن‌هم در شرایطی که مدیران باشگاه استقلال مدعی شده بودند که این مبلغ را در 3 قسط 200 هزار یورویی قصد دارند به باشگاه پرتغالی پرداخت کنند. با توجه به بد قولی آبی‌ها در فصل گذشته در زمینه پرداخت هزینه انتقال قرضی محبی، این مسئله باعث شده تا مدیران باشگاه سانتاکلارا به درخواست مدیران باشگاه استقلال برای پرداخت قسطی هزینه رضایت‌نامه محمد محبی پاسخ مثبت ندهند.

به دنبال وینگر خارجی و 600 هزار دلاری!

استقلال

مدیران باشگاه استقلال همه تلاش خود را به کار بسته‌اند تا بتوانند از انتقال ناگهانی محمد محبی به فوتبال امارات جلوگیری کنند اما پیگیری‌های بیشتر نشان می‌دهد که توافقات میان مدیران باشگاه اماراتی و مسئولان باشگاه سانتاکلارا انجام شده و گفته می‌شود که استقلالی‌ها برخلاف خبرهای قبلی، شانس چندانی برای همکاری با محمد محبی ندارند و گویا فرصت همکاری با این وینگر بوشهری را از دست داده‌اند!

آبی‌ها در زمینه توافق با مهدی قایدی هم فعلاً مذاکرات مثبتی نداشته‌اند و گفته می‌شود که در صورت جدایی این زوج بوشهری، قرار است مهرداد محمدی در کنار یک وینگر خارجی به استقلال اضافه شوند. مدیران باشگاه استقلال به نکونام وعده داده‌اند که در صورت جدایی احتمالی محبی، بودجه تخصیص یافته برای جذب وینگر بوشهری را برای جذب یک وینگر خارجی اختصاص خواهند داد که باید دید با توجه به بودجه 600 هزار دلاری، استقلالی‌ها می‌توانند کدام وینگر خارجی را جایگزین محمد محبی کنند.