کودتای قرمزها با فرماندهی سرمربی | خریدهای جدید یک پیام ویژه دارد

برای بخشی از هواداران فوتبال، ‌اتفاقات بعد از فصل فوتبال که مربوط به پنجره نقل و انتقالاتی می‌شود، ‌جذابیت بیشتر از خود بازی‌ها دارد چون شاهد جابه‌جایی‌های بزرگ و هیجان‌انگیزی هستند. هر روز اخبار جدیدی در مورد پیوستن نام‌های بزرگ به تیم‌های مختلف با ارقامی عجیب شنیده می‌شود. یکی از جدیدترین این موارد،  انتقال دکلان رایس هافبک سرشناس انگلیسی از تیم وستهم به آرسنال با رقم نجومی ۱۰۵ میلیون پوند است.

 سود سرشار وستهام

این انتقال از جنبه‌های مختلف قابل بررسی است. برای وستهام ،  این یک درآمدزایی شگفت انگیز است. این تیم لندنی سود خالص و سرشاری را بابت فروش ستاره تیمش با رقمی که رکورد گرانترین بازیکن انگلیسی فوتبال را شکسته،  به دست آورده است. آنها رایس را به عنوان بازیکنی جوان از چلسی خریدند و همین بازیکن نقشی ویژه در اولین قهرمانی وستهام در رقابت‌های اروپایی در ۶۰ سال اخیر داشت،  یعنی قهرمانی در جام کنفرانس اروپا که همین امسال به دست آمد. هنوز هیچکس نمی‌داند که آیا رایس ارزش ۱۰۵میلیون پوند را دارد یا نه اما در هر صورت این انتقال،  یک معامله رؤیایی برای هر باشگاه متوسطی مثل وستهام به حساب می‌آید.

 پیام ویژه آرسنال

برای آرسنال این انتقال مثل یک کودتای بزرگ بود. آنها به مقابله با منچسترسیتی، ‌غول اقتصادی فوتبال جهان،  برخاستند و رقمی را ارائه کردند که سیتی را مجبور کرد از رقابت برای کسب دکلان رایس کنار بکشد. این یک انتقال بسیار مهم برای آرسنال است. آنها که خود را فصل گذشته بار دیگر درون زمین به عنوان یک مدعی قهرمانی مطرح کردند حالا بیرون از زمین نیز به رقبای خود یک پیام ویژه دادند،  اینکه در نبردهای مالی نیز کم نمی‌آورند. شاید خیلی حرف‌ها در مورد هزینه‌ای که برای رایس پرداخت شده و محدودیت‌هایی که این بازیکن دارد زده شود اما کسی نمی‌تواند انکار کند که او یکی از بهترین هافبک‌های دفاعی لیگ برتر است و سطح به مراتب بالاتری نسبت به توماس پارتی،  دیگر هافبک دفاعی آرسنال،  ارائه می‌دهد. رایس به دلایل مختلف گزینه اول نقل و انتقالات آرسنال بود و با وجودی که تیم قهرمان پپ گواردیولا نیز برای جذب این بازیکن وارد عمل شد اما آنها در نهایت به دستور میکل آرتتا که فرمانده نقل و انتقالات باشگاه شده، هدف خود رسیدند.

آرسنال

 یک برچسب سنگین

برای رایس این انتقال یک انتخاب درست بود. حضور او در منچسترسیتی احتمالاً کسب جام‌های مختلف برای او را تضمین می‌کرد اما در آرسنال او فرصت تضمین شده‌ای برای بازی کردن در ترکیب اصلی در اختیار دارد و این چیزی است که او در این مقطع از حرفه‌اش بیش از هر چیزی به آن نیاز دارد. رایس یک هافبک در کلاس جهانی است که در یورو ۲۰۲۰ سطح بالای فوتبال خود را نشان داد و ثابت کرد که تیمی مثل وستهم برای او بسیار کوچک است. او بارها به عنوان ستاره نسل جدید مورد تمجید قرار گرفت و نمایش‌های گاهاً ضعیف او زیر سایه عملکرد خوبش،  به چشم نیامد. حالا اما جایی برای مخفی شدن برای رایس وجود ندارد. او گرانقیمت‌ترین بازیکن انگلیسی تاریخ است و شاید جک گریلیش بتواند شهادت دهد داشتن این برچسب چه فشار سنگینی را به او وارد می‌کند. رایس این توانایی و کاریزما را دارد که کاپیتان آینده آرسنال تأثیر خود را در تیم جوان و هیجان‌انگیز میکل آرتتا به خوبی نشان دهد.