خبر فوری از استقلال| هدیه‌ات به استراماچونی خیلی گران بود!

در بهار سال ۹۸ هنگامی که استقلال به دنبال پروژه جذب سرمربی خارجی بود، علی خطیر به عنوان یکی از ارکان اصلی مدیریت باشگاه وظیفه مذاکره با آندره‌آ استراماچونی را بر عهده گرفت و در نهایت این گفت‌وگوها موجب شد تا سرمربی اسبق اینتر برای هدایت آبی‌پوشان تهرانی عازم کشورمان شود.

استراماچونی سرمربی استقلال شد و پس از سپری کردن روزهای دشوار در ابتدای لیگ نوزدهم طوری سوار کار شد که استقلال واقعاً فوتبال زیبایی بازی می‌کرد و توانست حتی صدرنشین هم بشود اما اختلافات بر سر مسائل مالی اوج گرفت تا سر و صدای بسیار زیادی راه بیفتد و البته سرمربی ایتالیایی هم اواخر آذرماه سال ۹۸ شبانه تهران را ترک کرد. مذاکرات برای برگرداندن استرا آغاز شد و خیلی هم طول کشید اما به جایی نرسید تا اینکه سرانجام فرهاد مجیدی جانشین مرد ایتالیایی شود.

استراماچونی

البته استراماچونی در اواخر زمستان همان سال از طریق وکلای خود شکایت کرد و تمام مبلغ ثبت شده در قراردادش را به اضافه غرامت آن درخواست کرد تا دوباره یک عده یاد علی خطیر بیفتند و او را مورد انتقاد قرار بدهند که چرا اینطوری قرارداد بست و بعضی بندهای موجود در قرارداد استراماچونی را هدیه‌های ارزشمندی دانستند که برای استقلال بسیار گران تمام شده است. خطیر هم در پاسخ به آنها به قواعد فیفا اشاره کرد و تاکید داشت هیچ لطفی در قرارداد استراماچونی به او نشده بود و اگر بندهای فسخ قرارداد برایش فعال شد صرفاً به دلیل این بود که استقلال نتوانست به تعهدات خود عمل کند و دقیقاً مواردی است که فیفا تاکید دارد هنگام عقد قرارداد با فوتبالیست یا مربی با باشگاه‌های خارجی باید اعمال شود. بندهایی که همین حالا رافائل سیلوا و کوین یامگا هم با استفاده از آنها، استقلال را تهدید به جدایی و شکایت کرده‌اند.