استقلالی سابق | کاری به باخت به استقلال ندارم

رسول خطیبی پس از شکست ۳ بر صفر پیکان مقابل استقلال ، اظهار داشت: در ابتدا باید بگویم بازی‌های دوستانه با تیم‌های بزرگ برای تیم‌هایی که جوان هستند، خیلی خوب است. بیشتر نفرات ما جوان هستند و امروز هم اکثر نفرات از بازیکنان جوان و امید بودند که می‌خواستیم ببینیم کیفیت‌شان در چه وضعیتی است‌‌‌. استقلال چندین سال است با این نفرات بازی می‌کند اما در تیم ما به جز یک تا ۲ نفر که از سال گذشته حضور دارند، بیشتر نفرات جدید بوده و سن پایینی داشتند.

وی افزود: کاری به نتیجه ندارم اما به این تیم پیکان خیلی اعتقاد دارم‌. از لحاظ تاکتیکی نیز کار زیادی انجام نداده‌ام. بیشتر بدنی کار کرده‌ایم. اطمینان داشته باشید پیکان امسال از بهترین تیم‌هایی خواهد بود که واقعا فوتبال بازی می‌کند و همه فوتبالدوستان از فوتبال این تیم لذت می‌برند.

سرمربی پیکان درمورد نامشخص یودن تکلیف غلامرضا ثابت ایمانی و سامان فلاح، گفت: این‌ها با ما قرارداد دارند. ثابت ایمانی ماندگار شد و از ۲ روز قبل نیز به تمرینات ما آمده است اما به دلیل آمادگی نداشتن امروز از وی استفاده نکردیم. سامان فلاح نیز پیشنهاداتی دارد اما الان در اردوی تیم امید در ترکیه است و وضعیتش مشخص نیست. اکنون تمرکزش روی تیم امید است. قطعا ۴_۳ بازیکن باتجربه جذب خواهیم کرد که فکر می‌کنم در این هفته نهایی شود.

استقلالی سابق | کاری به باخت به استقلال ندارم

خطیبی ادامه داد: کاری به نتیجه  ندارم اما تیم‌های مرا از لحاظ فوتبالی می‌شناسید. قطعا پیکان از لحاظ فوتبالی از بهترین‌ تیم‌ها خواهد بود.

وی درمورد سرمربیگری‌اش در پیکان پس از یک سال مدیرعاملی در مس سونگون، عنوان کرد: فصل قبل درخواستی از من شد تا در تبریز تیمی تشکیل داده شود. به دلیل تعصب به شهرم و اینکه گفتند تیم را اداره کن، این کار را انجام دادم. بیشتر نظرشان این بود باشگاه تشکیل شود و روی فوتبال هم نظر داشتند. ما هم تیم را تشکیل دادیم و در سال اول به لیگ یک آمد. قصد من اصلا مدیریت نبود و کار من نیز مدیریت نیست. پس از تمام شدن کارم، گفتم به سرمربیگری بازمی‌گردم. ۴_۳ پیشنهاد هم داشتم که خدا را شکر می‌کنم باشگاه بزرگی مثل پیکان که از لحاظ سخت‌افزاری، امکانات، مدیریت و عوامل باشگاه شرایط حرفه ای دارد مرا انتخاب کرد‌. امیدوارم با کمک همدیگر تیم خوبی را راعی فصل آینده کنیم تا همه سربلند باشیم.

سرمربی پیکان درمورد اینکه با توجه به تبعات داشتن جوانگرایی، آیا مدیران این باشگاه با اندیشه‌هایش هماهنگ هستند تا این تیم شکل بگیرد، گفت: فلسفه پیکان همین است. نمی‌خواهم از خودم بگویم اما به جرات و با اطمینان می‌گویم هیچ مربی‌ای جرات ندارد در یک بازی از ۵ جوان استفاده کند. ۸_۷ نفر از همین نفراتی که امروز بازی دادم، هیچکس نمی‌شناخت. مطمئن باشید ۵_۴ نفر دز همین‌ها در سال‌های آینده در تیم‌های بزرگ بازی خواهند کرد یا به تیم ملی دعوت می‌شوند.