اتفاق هولناک در جام‌جهانی زنان+عکس

چند روز پر حادثه برای بازیکنان نیوزیلند در جام جهانی زنان گذشت. ساعاتی قبل از شروع مسابقات خبر تیراندازی مرگبار در اوکلند پخش شد و بعد اولین پیروزی تاریخی نیوزیلند در صحنه جهانی به دست آمد. در حالی که بسیاری از بازیکنان سعی در غلبه بر احساسات خود داشتند و از خوشحالی این پیروزی غرق شور و شعف بودند، مجبور شدند هتل تیم را به دلیل آتش‌سوزی مشکوک تخلیه کنند. میزبانان مشترک جام‌جهانی ۲۰۲۳ شنبه شب به مکانی جداگانه در بزرگترین شهر نیوزیلند منتقل شدند و سرانجام اجازه بازگشت به هتل را پیدا کردند.

روز یکشنبه، برای مصاحبه پیش از بازی روز سه‌شنبه گروه A با فیلیپین در ولینگتون، مدافع سی‌جی بات و گابی رنی مهاجم مقابل رسانه‌ها قرار گرفتند. بات از لسترسیتی در مورد آتش‌سوزی گفت: «ویرانگر بود و قطعاً مانعی برای ما ایجاد کرد.» در بیانیه منتشر شده توسط فوتبال نیوزیلند آمده است: «به نظر نمی‌رسد این آتش‌سوزی تیم، فیفا یا به طور کلی جام جهانی زنان فیفا را هدف قرار داده باشد.» در این بیانیه آمده است که یک فرد ۳۴ ساله به دزدی و آتش‌سوزی متهم شده، در حالی که هیچ بازیکن یا اعضای کادر تیم آسیب ندیده است.

این حادثه تنها دو روز پس از تیراندازی در نزدیکی محل تجمع صدها هوادار فوتبال در پارک هواداران رخ داد که دو نفر کشته و شش نفر مجروح شدند. این اتفاق مقدمات بازی افتتاحیه مسابقات را تحت‌الشعاع قرار داد، که نیوزیلند با نتیجه ۱-۰ نروژ را در مقابل ۴۲۱۳۷ هوادار در ادن پارک شکست داد.

بات در مورد آتش‌سوزی گفت: «این وضعیت ایده‌آل نیست و هیچ‌کسی نمی‌خواهد در این موقعیت قرار بگیرد. یکی از خروجی‌های مخصوص به آتش‌سوزی کمی دود گرفته بود، اما از خروجی امن دیگر پایین آمدیم و از ساختمان خارج شدیم. وقتی برگشتیم با وجود گاردهای امنیتی زیادی که در اطرافمان دیدیم احساس امنیت می‌کردیم. اوضاع تقریباً بلافاصله به حالت عادی بازگشت.»

اتفاق هولناک در جام‌جهانی زنان

نیوزیلند به دنبال این است تا با رسیدن به مرحله حذفی جام جهانی برای اولین بار باعث افتخار این کشور پنج میلیونی شود. آنها با شکست دادن فیلیپین در شهر بات، گام بزرگی برای رسیدن به این هدف برمی‌دارند. بات در مورد برد روز پنجشنبه افزود: «تلفن‌هایمان در حال انفجار بود. پیروز شدن در چنین مسابقه‌ای واقعا تجربه‌ای شگفت‌انگیز بود و ما با آدرنالین زیادی می‌دویدیم. صادقانه بگویم، بسیاری از ما زیاد نخوابیدیم.»

آیا بعد از پیروزی بر نروژ فشار بیشتری بر نیوزیلند برای بردن فیلیپین وجود دارد؟

بات که قبل از شروع مسابقات قرارداد جدیدی با لستر امضا کرد، گفت: «مادر من هم همین سوال را از من پرسید. ما همچنان فشار کشور را بر دوش خود داریم. در عین حال آن تجربه در ادن پارک به ما اعتماد به نفس زیادی داده است. این کار را به خوبی انجام دادیم و به سراغ فیلیپین می‌رویم. نیوزیلند آنقدرها کشوری فوتبالی نیست، اما این جام جهانی فوتبال را با مردم آشناتر کرد. ما فقط می‌خواهیم الهام‌بخش یک ملت باشیم.»