والیبال قهرمانی آسیا/ صعود مقتدرانه تیم ملی زیر ۱۶ سال ایران با شکست عربستان

مرحله مقدماتی نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر 16 سال پسر آسیا که از روز شنبه 31 تیر با حضور 12 تیم در تاشکند آغاز شده بود، امروز (دوشنبه دوم مرداد) به پایان می‌رسد.

تیم ملی والیبال زیر 16 سال پسر ایران که در دیدارهای اول و دوم خود موفق به شکست ژاپن و چین شد، در آخرین بازی مرحله گروهی از ساعت 13:30 دقیقه به مصاف عربستان سعودی رفت.

شاگردان آرش صادقیانی در این مسابقه سه بر صفر حریف خود را شکست دادند تا به سه برد متوالی و هشت امتیاز به عنوان تیم صدرنشین گروه به مرحله دوم صعود کنند.

تیم ملی زیر 16 سال ایران این مسابقه را با ترکیب طاها محسنی، کامیاب عبداللهی‌فر، محمدمهدی برات‌زاده، محمدمهدی حسینی، امیررضا مشهدبان، امیرعلی فرج‌پور و مسعود ایمری (لیبرو) آغاز کرد که نسبت به دو بازی قبل ترکیب متفاوتی بود.

تیم ایران در مسابقه مقابل عربستان که به مدت 64 دقیقه برگزار شد، با اقتدار و امتیازهای 25 بر 12، 25 بر 6 و 25 بر 12 به پیروزی رسید و با سه برد متوالی راهی مرحله دوم مسابقات شد.

تاخیر اتوبوس برای حضور تیم ملی والیبال زیر 16 سال پسر ایران در سالن مسابقات یکی از حاشیه‌های دیدار امروز ملی‌پوشان کشورمان برابر عربستان بود که بازیکنان و کادر فنی مجبور به استفاده از تاکسی برای رفتن به سالن شدند.

در دیگر مسابقه امروز گروه سوم این رقابت‌ها تیم ژاپن سه بر صفر چین را شکست داد و در رتبه دوم جدول قرار گرفت تا به همراه تیم ایران در جمع هشت تیم برتر مسابقات قرار گیرد.

فردا (سه‌شنبه سوم مرداد) تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها استراحت دارند و روز چهارشنبه چهارم مرداد مرحله دوم مسابقات آغاز می‌شود که تیم‌های ایران، ژاپن، ازبکستان (میزبان) و قزاقستان در گروه E به مصاف یکدیگر خواهند رفت که برد مرحله مقدماتی در این مرحله محاسبه می‌شود.

همچنین در گروه F مرحله دوم تیم‌های تایلند، استرالیا و دو تیم از گروه چهارم (پاکستان، چین‌تایپه و مغولستان) که هنوز صعود کننده‌ها مشخص نشدند، به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

چهار تیم دیگر (چین، عربستان، هنگ‌کنگ و یک تیم از گروه چهارم) در ادامه مسابقات برای رتبه‌های نهم تا دوازدهم در گروه G به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

والیبال