پیام بسیار مهمی که به استقلال رسید

مهدی تاج در حاشیه جلسه امروز با مدیران باشگاه‌های لیگ برتری و لیگ دسته اول درباره دریافت مجوز حرفه ای گفت: بعضی از باشگاه‌ها بدهی‌های خود را دیر دادند تا نتوانند مجوز حرفه‌ای بگیرند ولی مطمئنم سال آینده باشگاه‌های مهم کشور حتما مجوز حرفه‌ای می‌گیرند. خودم با استقلال جلسه دارم. پریروز یک نشست داشتم و امروز هم ممکن است نشستی داشته باشم. استقلال یکی از باشگاه‌هایی است که خیلی راغبیم مراحل را طی کند و مجوز حرفه‌ای را بگیرد.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: از ۱۶ باشگاه لیگ برتری ۱۰ باشگاه مجوز حرفه‌ای نگرفتند و این برای ما خوب نیست. باید حتما مجوز بگیرند و این اتفاق می‌افتد. در فوتسال هم دریافت مجوز حرفه ای از سال آینده شروع می‌شود. فکر می‌کنم ما بیشترین باشگاه را در آسیا داشته باشیم تا بتوانیم مجوز حرفه‌ای بدهیم. فوتبال ساحلی هم همینطور است ولی امسال الزامی نبود. سال آینده الزامی است.

تاج درباره صحبت‌های زارعی رئیس کمیت: صدور مجوز حرفه ای درباره الزام حضور VAR تصریح کرد: این مسأله‌ای است که باید ۱۰۰ درصد در لیگ ما اجرایی شود. یک ضرورت و قانون است. در قانون امسال الزامی نیست ولی ضرورتش صددرصد وجود دارد. شرکتی که با آن‌ها کار می‌کرد EBS بود. اواخر کار نامه‌ای نوشت که چون بیش از ۱۲ درصد تجهیزات من آمریکایی است نمی‌توانم این را بدهم. به فیفا متوسل شدیم و خود من در حال مذاکره هستم. خوشبختانه فیفا دنبال این است که کل دستگاه‌ها را از EBS تحویل بگیرد و یکجا تحویل ایران بدهد. این یک کار قانونی است و می‌توان انجام داد.

پیام بسیار مهمی که به استقلال رسید

تاج درباره محل دریافت بودجه برای تأمین تجهیزات سیستم داور ویدئویی افزود: از طریق سجادی وزیر ورزش به معاون اول رئیس جمهور نامه زدیم که EBS خواهان تحویلِ یکجای ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار است تا دستگاه‌هایی که برای ورزشگاه‌هایی که پیش بینی کردیم را بدهد. این پول ضروری است. دو جلسه هم با مسئولان وزارت ورزش به ریاست جمهوری رفتیم. به خاطر ضرورتش کلی بحث کردیم که این پول تحویل داده شود. تا الان تحویل نداده اند اما موضوع فیفا همچنان موجود است. یعنی به صورت جدی دنبال می‌کند. دبیر کل فدراسیون همراه با مدیر امور بین الملل و خزانه دار به سوئیس رفتند. با مسئولین فیفا مذاکره داشتند. فیفا نامه بسیار خوبی داده است که این مشمول تحریم نیست و باید این اتفاق برای کشور بیفتد.