دردسر تازه سقف قرارداد/ مسابقه کدام تیم‌های مدعی ۳-۰ می‌شود؟

پیش بینی اینکه کدام تیم‌ها سقف قراردادها را رعایت نکرده اند، خیلی سخت نیست. با توجه به آمار و ارقامی که در مورد رضایتنامه بازیکنان صحبت شده است و هم چنین دستمزدهای آنها به راحتی می‌تواند گفت برخی از تیم‌ها با دستمزد بیش از ۳۲۵ میلیارد تومان برای حضور در فصل جدید بازی‌ها آماده می‌شوند.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال پیش تر گفته بود، هر تیمی سقف قرارداد را رعایت نکند و در کوران بازی‌ها با شکایت حریف مواجه شود، نتیجه بازی اش ۳-۰ به سود حریف اعلام خواهد شد.

اما شکایت و گرفتن نتیجه از این طریق خیلی آسان هم به نظر نمی‌رسد. تیمی که شکایت می‌کند باید مدارک مستند مبنی بر تخلف تیم مدعی ارایه دهد. به هر صورت برای کمیته انضباطی مهم ثبت قراردادها در سازمان لیگ است و بر این اساس است که تصمیم گیری می‌کند. مدارک مبنی بر پرداختی‌های بیشتر به بازیکنان از طریق باشگاه‌ها به راحتی قابل دسترسی نیست. مگر اینگه منابع داخل باشگاه آن را در اختیار رسانه‌ها و سایر باشگاه‌ها قرار دهند که کمی دور از ذهن است. بر همین اساس بعید به نظر می‌رسد، در فصل پیش رو نتیجه مسابقه‌ای از سوی کمیته انضباطی تعیین شود. هر چند همه به خوبی می‌دانیم رعایت سقف قرارداد برای برخی از تیم‌های مدعی امکان پذیر نبود، حتی اگر خود این را می‌خواستند!

لیگ برتر