دوئل جالب سپاهان و تراکتور با این بازیکنان

سپاهان و تراکتور برگزارکننده حساس‌ترین جدال هفته نخست لیگ خواهند بود. دو تیمی که روزگاری روابط بسیار خوبی باهم داشته و حتی حاضر بودند بازیکنانشان پس از جدایی، به جای حضور در سرخابی‌ها راهی تبریز یا اصفهان شوند ولی امروزه شاید این تفکر دیگر حاکم نیست.

 موضوعی که می‌توان آن را بابت گلایه‌های طرفین سر حضور رضا اسدی در سپاهان متوجه شد. با این حال درحال حاضر هشت بازیکن کنونی دو تیم سپاهان و تراکتور سابقه بازی با هردو پیراهن سرخ و‌ طلایی را در کارنامه دارند و دیدارشان با تیم سابق خود جذاب خواهد بود.

1- رضا اسدی

مهم‌ترین چهره مشترک بازی هفته نخست بی‌شک رضا اسدی خواهد بود. بازیکنی که انتقال وی به سپاهان باعث کنایه‌های محمدرضا زنوزی به مدیران اصفهانی شد و آن‌ها هم از مالک تراکتور شکایت کردند تا حساسیت‌های بازی بسیار بالاتر هم برود. اسدی باز هم پس از سپری کردن یک فصل موفقیت‌آمیز تصمیم‌‌ به ترک تبریز گرفت تا تی‌تی‌ها حسابی از وی ناراحت و‌ عصبانی باشند. بازیکن گرگانی که فصل گذشته بهترین گلزن تراکتور شده و موردعلاقه‌ترین مهاجم پاکو خمز بود، در هفته اول لیگ باید مقابل تیم جدید سازمان‌دهی شده سرمربی اسپانیایی بازی کند و باید دید چه عملکردی خواهد داشت.

2- هادی محمدی

مدافع قدیمی سابق تراکتور اگر جمع این تیم را ترک نمی‌کرد، امسال کاپیتان تی‌تی‌ها بود ولی با این حال محمدی اصرار بر جدایی داشت و با پرداخت پول رضایت‌نامه‌اش راهی سپاهان شد. وی فصل گذشته بازیکن ثابت ترکیب تراکتور بود ولی اشتباهات تاثیرگذاری هم داشت. محمدی پس از سال‌ها، بازی در یک تیم بزرگ دیگر را تجربه خواهد کرد و باید دید خواهد توانست مقابل تیم سابق خود در ترکیب یازده نفره ژوزه مورایس قرار بگیرد یا خیر.

3- کاوه رضایی

رضایی سومین تراکتوری فصل گذشته است که این فصل پیراهن سپاهان را می‌پوشد. مهاجمی که همه از داستان فصل قبلش اطلاع دارند و حالا به اصفهان رفته تا دوباره به همان گلزن خطرناک سابق تبدیل شود. کاوه که همچنان درگیر دعوای حقوقی با تراکتوری‌هاست، امسال باید در نقش جهان دروازه تی‌تی‌ها را باز کند؛ دقیقا عکس کاری که فصل گذشته موفق به انجام آن شد.

4- شجاع خلیل‌زاده

مدافع باتجربه تراکتور سابقه دو‌ دوره مختلف بازی برای سپاهان را در کارنامه دارد. حتی گفته می‌شد مدافع مازنی امسال هم از اصفهانی‌ها پیشنهاد داشته که مصاحبه شجاع مبنی بر داشتن پیشنهاد از تیم‌های سابق خود این ادعا را تقویت می‌کند. خلیل‌زاده که اواخر حضور خود در اصفهان، تنش‌هایی هم با هواداران تیمش داشت، این‌بار باید با بازوبند کاپیتانی تراکتور مقابل طلایی‌پوشان بازی کند.

سپاهان

5- فرشاد احمدزاده

وینگر ارومیه‌ای سپاهان سابقه دو سال بازی برای تراکتور به عنوان سرباز را در کارنامه دارد. احمدزاده که روزگاری جزو محبوب‌ترین بازیکنان تی‌تی‌ها بود، پس از بازگشت مجدد به پرسپولیس این محبوبیت را از دست داد تا در تازه‌ترین اظهارنظر خود مدعی شود مقطعی در آستانه بازگشت به این تیم بوده ولی باتوجه به جوی که ایجاد شده، نتوانسته دوباره پیراهن تراکتور را بر تن کند و راهی فولاد شده است. احمدزاده هم جزو بازیکنانی است که همواره مقابل تراکتور از انگیزه بالایی برخوردار بوده است.

6- سعید آقایی

جنجالی‌ترین انتقال فصل فوتبال ایران تا بدین‌جا قطعا سعید آقایی است. مدافعی که همچنان درگیر برخی چالش‌ها با هواداران خودی است. آقایی برای اولین بار پس از ترک تراکتور راهی سپاهان شد و سه فصل سابقه بازی در این تیم را دارد. بازیکنی که در سپاهان هم بسیار خبرساز بود و حالا دوباره باید به مصاف تیم سابق خود با پیراهن تیمی دیگر برود.

7- رضا شکاری

شکاری سابقه بازی در تراکتور خصوصی را داراست. بازیکنی که دوران کم‌حاشیه‌ای در تبریز نداشت و درنهایت بدون درخشش خاصی از جمع تی‌تی‌ها جدا شد. وینگری که ابتدای فصل، دوباره پیشنهاد تراکتور را در جیب داشت ولی قرمزها نتوانستند مبلغ رضایت‌نامه وی به گل‌گهر را بپردازند و البته نصیرزاده هم بابت این مبلغ و البته پیشنهاد خود شکاری چندباری غیرمستقیم به وی کنایه زد. باید دید عملکرد شکاری مقابل تیمی که سرمربی‌اش خواهان وی بوده چگونه خواهد بود.

8- احسان پهلوان

احسان پهلوان را باید بی‌حاشیه‌ترین بازیکن این لیست دانست. بازیکنی که دوران سربازی خود را در تراکتور گذرانده و تا به حال هیچ تنشی را با هواداران تیم سابق خود نداشته است. پهلوان در لیست پاکو خمز هم‌ حضور داشت ولی درنهایت تصمیم گرفت از فولاد راهی سپاهان شود.