رمز قهرمانی نکونام در لیگ بیست و سوم لو رفت!

این پیشکسوت باشگاه استقلال با اشاره به وضعیت این روزهای استقلال تاکید کرد: «وقتی پول نباشد، نمی‌شود حرکتی کرد. حالا باید از جذب اسپانسر و راه‌های دیگر پول را به تیم تزریق کرد تا اسکلت استقلال حفظ شود. در این بین تحمل مربیان و بازیکنان هم باید بالا باشد. چراکه همه می‌دانند این مشکلات بوده و برای همین مشکلات هم است که ۲ جام را از دست دادیم. هفت ماه است بازیکنان حقوق نگرفته‌اند.»

او افزود: «متاسفانه باشگاه استقلال با وجود این قدمت و افتخارات، هنوز ساختار مشخص ندارد. هر مدیری هم که می‌آید، باید یک برنامه کوتاه مدت و یک برنامه بلند مدت داشته باشد. برنامه کوتاه مدت این است که اسپانسر و امکانات بیاورد تا تیم روندش را به خوبی طی کند. برنامه بلند هم اگر فرصت به مدیر می دهند که معمولا نمی‌دهند، باید تغییرات بنیادی ایجاد کرده و ساختار سازی کند.»

بیانی خاطر نشان کرد: «نگران شرایط استقلال هستم اما از بازیکنان و مربیان می خواهم در خصوص گرفتن پولشان صبوری کنند. به هرحال قانون هست و در نهایت پولشان را می گیرند. به خاطر هواداران خوب تمرین کنند تا در نهایت بتوانند با عملکردشان تماشاگران را خوشحال کنند. فوتبال ما بالا و پایین زیاد دارد. مهم این است که مربی چگونه از بازیکن بازی بگیرد.»

وی اضافه کرد: «اگر مربی بتواند از بازیکن خوب بازی بگیرد، مطمئن باشید مدعی قهرمانی خواهیم بود. همان کاری که استراماجونی کرد و خیلی خوب توانست از بازیکنانی مانند قائدی استفاده کند. خیلی زود روند تیم عالی پیش رفت. متاسفانه مدیریت در آن زمان کار را خراب کرد. الان هم نکونام از بازیکنان خوب بازی بگیرد، موفق می‌شود.»

شاهرخ بیانی