آرسنال ۱ (۴) – منچسترسیتی ۱ (۱) / توپچی‌ها سرانجام حال پپ را گرفتند

ورزشگاه ومبلی میزبان اولین بازی رسمی فصل جدید فوتبال انگلیس یعنی جام خیریه ۲۰۲۳ بود که بین آرسنال و منچسترسیتی برگزار شد؛ دیداری که در ۹۰ دقیقه با تساوی ۱-۱ به پایان رسید و در ضربات پنالتی ۴-۱ توپچی‌ها پیروز و قهرمان شدند.

نیمه نخست سیتی بیشتر مالکیت توپ را در اختیار داشت، اما هردو تیم شانس‌های گلزنی خوبی خلق کردند که نتیجه‌ای نگرفتند و تساوی بدون گل نتیجه نهایی بود. نیمه دوم را سیتی تهاجمی شروع کرد، ولی خیلی زود آرسنال از لاک دفاعی بیرون آمد و این تیم هم روی دروازه برنده سه‌گانه فصل گذشته خطرناک ظاهر شد. در دقیقه ۶۴ کوین دی‌بروینه که مصدومیت داشت از سوی پپ گواردیولا فراخوانده شد تا جای متئو کواچیچ را درون ترکیب سیتی بگیرد. کاپیتان جدید سیتی در دقیقه ۷۷ تأثیر خودش را گذاشت و با قطع توپ باعث شد به کول پالمر برسد که این بازیکن جوان با شوت زیبای پای چپ گل برتری بازی را برای تیم گواردیولا به ثمر رساند. آرسنال دوباره برای زدن گل فشار آورد و لئاندرو تروسار هافبک بلژیکی که در دقیقه ۷۵ جانشین گابریل مارتینلی شده بود با شوتی که زد و با برخورد به پای مدافع سیتی منحرف شد، در دقیقه ۱۱+۹۰ کار را به تساوی کشاند.

منچستر سیتی

در ضربات پنالتی 

منچسترسیتی در حالی برای هفتمین مرتبه در جام خیریه یا همان سوپرجام انگلیس به قهرمانی رسید که ۲ نبرد آخر در این مسابقه را باخته بود و آخرین قهرمانی‌اش به سال ۲۰۱۹ برمی‌گشت.