رکورد والیبال نوجوانان ایران از نگاه فدراسیون جهانی والیبال

تیم ملی والیبال ایران در دور گروهی مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان ۲۰۲۳ موفق شد در چهار بازی گروهی خود به پیروزی برسد و به عنوان تیم نخست گروه خود، به دور بعدی این رقابت‌ها صعود کند. والیبال ایران با چهار برد متوالی و کسب ۱۲ امتیاز به عنوان تیم صدرنشین جدول گروه خود، راهی مرحله بعدی این مسابقات شد.

فدراسیون جهانی والیبال در گزارشی به این رقابت‌ها پرداخت و نوشت: تیم بی‌عیب و نقص ایران در صدر جدول گروه خود قرار گرفت. والیبال ایران در بازی آخر خود به برد رسید تا یک پیروزی متوالی دیگر را به مجموعه بردهای خود اضافه کند و با رکوردی بی‌عیب و نقص، بدون حتی یک ست باخته در صدر جدول رده‌بندی گروه C قرار بگیرد. والیبال ایران با نتیجه  ۳-۰ (۲۵-۱۳، ۲۵-۲۲، ۲۵-۱۶) مقابل کلمبیا پیروز شد تا در آخرین بازی مرحله گروهی به برد دست یابد. ایران در بیشتر مدت بازی مقابل کلمبیا به وضوح در زمین تسلط داشت و در تمام امتیازات از حریف پیشی گرفت.

رده‌بندی تیم‌ها در پایان مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی جهان:

گروه  A

۱- آمریکا ۳ برد و ۹ امتیاز

۲- مصر ۳ برد و ۹ امتیاز

۳- آرژانتین ۲ برد و ۶ امتیاز

۴- صربستان ۲ برد و ۶ امتیاز

۵- کاستاریکا بدون برد و امتیاز

گروه  B

۱- فرانسه ۴ برد و ۱۲ امتیاز

۲- بلغارستان ۳ برد و ۸ امتیاز

۳- اسلوونی ۲ برد و ۷ امتیاز

۴- ژاپن یک برد و سه امتیاز

۵- هند بدون برد و امتیاز

گروه  C

۱- ایران ۴ برد و ۱۲ امتیاز

۲- کره‌جنوبی ۳ برد و ۹ امتیاز

۳- کلمبیا ۲ برد و ۶ امتیاز

۴- پورتوریکو یک برد و سه امتیاز

۵- نیجریه بدون برد و امتیاز (از مسابقات انصراف داده است)

گروه  D

۱- ایتالیا ۴ برد و ۱۲ امتیاز

۲- بلژیک ۳ برد و ۸ امتیاز

۳- برزیل ۲ برد و ۷ امتیاز

۴- مکزیک یک برد و ۳ امتیاز

۵- شیلی بدون برد و امتیاز

 صربستان که در جایگاه چهارم گروه A قرار دارد باید در مرحله پلی‌آف مقابل ایران بازی کند. این رقابت فردا سه شنبه (۱۷ مرداد) از ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران پیگیری خواهد شد. پیش از این تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در دیدارهای اول و دوم خود در دور گروهی توانسته بود کره‌جنوبی و پورتوریکو را شکست دهد. همچنین والیبال ایران در سومین بازی خود از سد کلمبیا گذشت. باتوجه به عدم حضور تیم نیجریه در این مسابقات، شکست فنی برای این تیم اعمال شد تا والیبال ایران به عنوان صدرنشین از گروه خود صعود کند.

رکورد والیبال نوجوانان ایران از نگاه فدراسیون جهانی والیبال