طلسم تاریخی تراکتور در اصفهان؛ حسرت 10 ساله برای بردن!

هفته نخست لیگ برتر فوتبال ایران فردا (چهارشنبه) در قائمشهر با برگزاری دوئل تیم‌های نساجی مازندران و پیکان تهران افتتاح خواهد شد اما مهم‌ترین بازی هفته پنجشنبه به انجام می‌رسد. جالب آنکه یک‌پای مهم‌ترین مسابقه هفته استقلال و یا پرسپولیس نیستند و قرار است حساس‌ترین بازی در ورزشگاه نقش جهان اصفهان بین تیم‌های سپاهان اصفهان و تراکتور تبریز به انجام برسد؛ دو تیمی که در فصل نقل‌وانتقالات عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند و حالا به دنبال شروعی طوفانی در لیگ بیست‌وسوم هستند.

سرخ‌پوشان تبریزی البته در 24 ساعت گذشته با شوک بسته‌شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی‌شان مواجه شدند اما به نظر می‌رسد که این شوک خیلی زود از بین می‌رود؛ به‌ویژه آنکه پرداختی به حساب باشگاه رومانیایی انجام شده و دیگر تراکتوری‌ها بدهی معوقی ندارند و همین مسئله به نظر می‌رسد که می‌تواند باعث بازگشایی دوباره پنجره تراکتوری‌ها شود. شاگردان پاکو خمس که فصل گذشته در کورس مدعیان در رتبه چهارم جدول قرار گرفتند، برای حضوری قدرتمند در لیگ بیست‌وسوم باید دو بازی ابتدایی را با موفقیت پشت سر بگذارند.

تراکتوری‌ها در گام نخست میهمانِ نایب‌قهرمان فصل گذشته یعنی سپاهان هستند و در هفته دوم هم باید در اولین مسابقه خانگی فصل برابر قهرمان لیگ بیست‌ودوم یعنی پرسپولیس به میدان بروند. همین مسئله باعث شده تا در شروع لیگ بیست‌وسوم شاگردان پاکو خمس دو بازی سخت و سرنوشت‌ساز را در مقابل خود داشته باشند. در کنار حساسیت بالای دوئل با سپاهان و البته انگیزه بالای سرخ‌پوشان تبریزی برای شروعی موفق در لیگ بیست‌وسوم، آن‌ها به دنبال آن هستند تا بتوانند به یک دهه ناکامی مقابل طلایی‌پوشان در اصفهان پایان بدهند!

در سودای شکستن طلسم 2556 روزه در اصفهان!

شاگردان پاکو خمس که با ترکیبی کاملاً متحول‌شده نسبت به فصل گذشته برای حضور در لیگ بیست‌وسوم آماده شده‌اند، به دنبال آن هستند تا بتوانند در مسابقه پنجشنبه‌شب که به میزبانی ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان برگزار خواهد شد، سپاهانِ پرستاره را در خانه زمین‌گیر کنند تا هم بعد از حواشی روزهای گذشته، بتوانند شروعی طوفانی در فصل جدید لیگ برتر داشته باشند و هم اینکه بعد از یک دهه ناکامی در اصفهان بتوانند در خانه رقیب خود جشن پیروزی بگیرند.

تراکتور آخرین‌بار در تاریخ لیگ برتر، در دور رفت لیگ سیزدهم توانست مقابل سپاهان در اصفهان به پیروزی برسد؛ آن‌هم در مسابقه‌ای که سرخ‌پوشان تبریزی در جریان مسابقه ناکام در گلزنی بودند اما ضربه پنالتی علی کریمی باعث شد تا سرخ‌پوشان تبریزی بتوانند بردی ارزشمند را در لیگ سیزدهم به‌دست آورند و حریف اصفهانی خود را در خانه زمین‌گیر کردند. شاگردان خمس بعد از 2556 روز امید دارند که بتوانند آن پیروزی را تکرار کنند و طلسم تاریخی شکل‌گرفته علیه تیم‌شان را در دیدارهای مستقیم مقابل سپاهان بشکنند.

سرخ‌پوشان تبریزی در آخرین رویارویی‌شان با سپاهان بسیار موفق عمل کردند؛ به‌طوری‌که شاگردان خمس در دیداری خانگی موفق شدند با یک گل سپاهان را شکست بدهند تا طلایی‌پوشان اصفهانی از قهرمانی در لیگ بیست‌ودوم دور شوند. خمس به دنبال آن است تا در دومین رویارویی پیاپی خود با ژوزه مورایس بتواند بار دیگر این سرمربی پرتغالی را شکست بدهد که رسیدن به این مهم می‌تواند در مسیر اوج‌گیری زودهنگام تراکتور برای حضور در کورس مدعیان کمک شایانی کند.

تراکتور