افكار نيوز:معاون اول رئيس جمهور در بازديد از استخر شهداي شهرداري همدان با ابراز خرسندي از ساخت پروژهاي اين چنيني در همدان اظهار داشت: بنده مجموعههاي فراواني را در كشور ديدهام و پروژههاي ورزشي بسياري را در كشور بازديد و افتتاح كردهام اما در بين آنها مجموعهاي به اين زيبايي ديده نشده است.

محمدرضا رحیمی با قدردانی از اعضای شورای شهر، شهردار همدان و طراحان این مجموعه زیبا افزود: طراحی خوبی در این مجموعه مشاهده می‌شود و به نظر می‌رسد که در منطقه غرب این پروژه بی‌نظیر است.

وی ادامه داد: نظیر این طرح باید در استان‌ها دیگر ساخته شود و به ویژه اینکه در ساخت آن از مصالح استاندارد و خوب استفاده شده است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه در اجرای پروژه استخر شهدا دقت لازم لحاظ شده، اظهار داشت: در مجموعه‌های ورزشی اشکالی که با آن مواجه می‌شویم، به کار نگرفتن مصالح مناسب است که در این پروژه عکس این مطلب مشهود است و از مصالح ساختمانی استاندارد استفاده شده به نحوی که حتی در بندکشی‌ها نیز این امر مشاهده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه استفاده از مصالح مرغوب موجب دوام پروژه‌ها می‌شود، اظهار داشت: این مجموعه، مجموعه‌ای زیباست و در حد و اندازه عظمت مردم عزیز همدان است و باید برای دیگر استان‌ها الگو باشد.
رحیمی گفت: امیدواریم بتوانیم برای ساخت چنین مجموعه زیبایی، سایر استان‌های کشور را نیز تشویق و ترغیب کنیم.

شهردار همدان نیز با اشاره به ویژگی‌های پروژه استخر شهدا اظهار داشت: طبقه همکف این مجموعه شامل ۱۸ متر مربع کفکش، ۱۱ مترمربع فضای مدیریت، ۹ مترمربع سرور، دو سالن رختکن هر یک به مساحت ۹۳ مترمربع، دو سالن دوش مجزا به مساحت ۶۷ و ۱۲۷ مترمربع و استخر شنایی به مساحت ۳۲۷ مترمربع است.
سیدمسعود عسگریان ادامه داد: ایجاد استخر موج به مساحت ۱۸۰ مترمربع، واحد سونای بخار به وسعت ۳۷ متر و سونای خشک به وسعت ۳۲ مترمربع از دیگر ویژگی‌های این پروژه است.

وی وسعت حوضچه آب سرد این استخر را پنج مترمربع و مساحت جکوزی آن را ۱۰ مترمربع ذکر کرد و افزود: اتاق نجات غریق این مجموعه ۲۶ مترمربع است و از تجهیزات آسانسور نیز در آن استفاده شده است.

شهردار همدان طبقه اول این مجموعه را شامل کافی‌شاپ به وسعت ۳۲۸ مترمربع، سالن بیلیارد به وسعت ۱۰۴ مترمربع، سالن فوتبال دستی به مساحت ۷۴ مترمربع، سالن بدنسازی به مساحت ۹۵ مترمربع، سالن بوئینگ به مساحت ۱۸۹ مترمربع، اتاق ماساژ به مساحت ۲۰ مترمربع و نمازخانه را به مساحت ۲۳ مترمربع دانست.

وی در ادامه با ابراز امیدواری از تحقق مبالغی که برای تکمیل پروژه پل فرهنگیان همدان وعده داده شده، با بیان اینکه تحقق این وعده در اجرا و تکمیل پل فرهنگیان مؤثر است، در خصوص درخواست‌های مطرح شده در دیدار با معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: ایجاد قطار شهری، تکمیل تالار قرآن، ایجاد سه تقاطع غیر همسطح در شهر همدان، تکمیل پروژه مجتمع فرهنگی عین‌القضات، ایجاد دومین پارک بانوان و احداث۲۰ قطعه زمین فوتبال در محلات شهر همدان درخواست شد.

عسگریان در پایان با بیان اینکه از دولت درخواست شده تا در اجرای پروژه‌های سنگین یاریگر شهرداری باشند در خصوص پروژه استخر شهدا نیز گفت: امیدواریم پس از انجام مقدمات و چینش کادر اداری در آینده‌ای نزدیک پذیرای شهروندان در دو سالن خانم‌ها و آقایان باشیم.