بازی برد - برد علی و جواد؛ نکونام نمی‌گذارد خطیر برکنار شود!

با توجه به برگزاری اردوی تیم ملی و به تعویق افتادن دوباره دیدار دربی به نظر نمی‌رسد در حال حاضر اتفاقی در راس باشگاه استقلال رخ بدهد. اگرچه صحبت‌های جواد نکونام در نشست خبری پیش از دیدار با استقلال خوزستان حکایت از وجود اختلاف نظرها بین او و علی خطیر می‌دهد اما با توجه به سابقه «تایم تغییرات مدیریتی» در باشگاه استقلال به شدت بعید است که علی خطیر تا دربی برکنار شود. علاوه بر آن علی خطیر حتی یک شانس بزرگ برای ابقاء در این سمت تا پایان فصل را هم دارد!

با توجه به تاثیر مستقیم نتیجه دربی در ابقای سرمربیان تیم‌های استقلال و پرسپولیس همچنین مدیران عامل این دو باشگاه از یک سو و انگیزه بالای جواد نکونام برای کسب پیروزی مقابل پرسپولیس از سوی دیگر، این احتمال را به وجود می‌آورد که جواد نکونام با کسب نتیجه لازم (حتی مساوی) مقابل پرسپولیس به عنوان قهرمان لیگ برتر و جام حذفی فصل گذشته، شرایطی ایجاد کند که وزارت ورزش دست به صندلی مدیریت باشگاه استقلال نزند.

در واقع جواد نکونام با کسب نتایج مطلوب همراه با استقلال می‌تواند همزمان هم شرایط خودش روی صندلی سرمربیگری استقلال را تثبیت کند و هم جایگاه علی خطیر در راس باشگاه استقلال را محکم‌تر کند. بازی برد برد، برای مدیرعامل باشگاه استقلال که برخی پیشکسوتان از جمله آنهایی که به تازگی با سرپرست قبلی باشگاه دیدار داشته‌اندو همان هایی که معتقدند خطیر بر اساس روابط روی این صندلی نشسته و صلاحیت مدیرعاملی باشگاه استقلال را ندارد.

از سوی دیگر نگاهی به شبکه‌های اجتماعی در طول روزهای اخیر پس از از دست رفتن فصل نقل و انتقالات و عدم جذب بازیکن مطلوب این موضوع را مشخص می‌کند که هواداران هم موافق ادامه حضور علی خطیر در این مجموعه نیستند.

نکونام