مارتینس به اسم مربی خارجی به فولاد آمد!

سیاوش بختیاری‌زاده در خصوص انتخاب ایگناسیو مارتینس به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال فولاد خوزستان، اظهار کرد: متاسفانه اتفاقات باشگاه فولاد به درستی مدیریت نشد و مدیران این باشگاه به خواسته هواداران خود توجه نکردند و همین باعث شد تا در چهار هفته ابتدایی لیگ برتر با چالش‌های زیادی مواجه شود. در این بین متاسفانه شاهد بی‌احترامی‌های زیادی در ورزشگاه شهدای فولاد بودیم که خوشایند نبود. در نهایت مدیران فولاد تصمیمی که باید چند ماه قبل‌تر می‌گرفتند را خیلی دیر گرفتند و من فکر می‌کنم فشار هوادار آن‌ها را مجبور به این تصمیم کرد.

وی ادامه داد: مدیریت باشگاه فولاد با چالشی مواجه شد که مردم دیگر نمی‌پذیرفتند مربی ایرانی هدایت این تیم را بر عهده بگیرد، در حالی که می‌توانستند چند ماه قبل تصمیم بهتری بگیرند و کار را به نحو بهتری مدیریت کنند اما شرایط را به مرحله‌ای رساندند که خودشان مانند غریقی شدند که وقتی در آب می‌افتد برای نجات خود به هر چیزی چنگ می‌زند؛ در دو، سه هفته گذشته‌ که قرار بود مربی خارجی انتخاب شود، فکر نمی‌کنم مربی خارج از مرزهای ایران باقی مانده بود که نام آن به عنوان جانشین منصوریان برده نشد. متأسفانه هر روز نام مربیان جدیدی از کشورهای مختلف مطرح می‌شد که این اصلاً برای انتخاب یک مربی درست نیست و بعد هم قرعه شانس به نام مارتینس درآمد. 

این پیشکسوت فوتبال خوزستان خاطرنشان کرد: مارتینس در گذشته در تیم‌های اسپانیایی مربیگری کرده بود اما در ادامه کار خود به مرحله‌ای رسید که در لیگ کویت مربیگری کرد که فکر می‌کنم فوتبال کویت در حال حاضر به مرحله‌ای نزول کرده که در حد لیگ‌های دسته دو و دسته سه ایران است. به نظر من مارتینس با یک کارنامه بسیار ضعیف و سابقه اخراج پس از شش بازی در یک تیم کویتی و بر اساس اتفاقاتی که در فوتبال ایران رقم می‌خورد به واسطه دوستان نزدیک به باشگاه فولاد وصل می شود و این مربی خارجی با این کارنامه ضعیف پرنده شانس و اقبال روی شانه اش می‌نشیند و به اسم مربی خارجی سرمربی تیم فولاد معرفی می‌شود.

وی با اشاره به استقبال پرشور خوزستانی‌ها از مارتینس، گفت: فکر می‌کنم ایران و استان خوزستان اولین کشور و شهری بود که این گونه از مارتینس استقبال می‌کردند و او این چنین لبخند به لب داشت. به نظر من تصویرهای توأم با لبخند مارتینس شادترین تصاویری است که از او در فضای مجازی وجود دارد. امیدوارم مارتینس بتواند جواب این همه محبت تماشاگران فولاد و فوتبال خوزستان را بدهد. 

بختیاری‌زاده بیان کرد: مارتینس در بدو ورود به ایران از بازیکنان بزرگ در فولاد خوزستان نام برد، پس در ادامه کار نباید مصاحبه کند که این تیم را من نبستم یا بازیکنانی در اختیار دارم که در حد و اندازه‌های فولاد نیستند. امیدوارم او بتواند از بازیکنان بزرگی مثل منشا و کولیبالی که خود به بزرگی این بازیکنان اشاره داشته است، به خوبی بازی بگیرد. مارتینس باید بداند مردم خوزستان به خوبی فوتبال را متوجه و هر کدام از هواداران فولاد یک کارشناس حرفه‌ای و خبره هستند. پس باید بداند به استانی آمده‌ است که ۱۰۸ سال پیش اولین توپ فوتبال در ایران در زمین‌های فوتبال استان خوزستان به زمین خورد و مردم خوزستان دیروز و امروز با فوتبال آشنا نشده‌اند. پس مارتینس باید بداند همان‌طور که استقبال باشکوهی از او صورت گرفت، انتظارات هم از او بالاست. 

وی با بیان اینکه مارتینس اکنون در یک حالت ذوق‌زدگی به‌سر می‌برد، ادامه داد: او اکنون در آسمان‌ها به‌سر می‌برد و اینکه با چه قراردادی به باشگاه فولاد آمده است خبر نداریم. فقط می‌دانم در این برهه زمان که فولاد وضعیت خوبی ندارد همه از مارتینس انتظار دارند فولاد را به شرایط بهتری برساند. فولاد در وضعیتی قرار داشت که هیچ مربی بزرگی این ریسک را نمی‌کرد که هدایت این تیم را قبول کند اما حتماً مارتینس، فولاد و جایگاه آن را در جدول رده‌بندی آنالیز کرده است که این تیم را انتخاب کرد. پس مارتینس با آگاهی تیم بیمار فولاد را انتخاب کرد و در ادامه راه نیز کسی از او نمی‌پذیرد که بگوید این تیم را من نبستم. امیدوارم مدیران فولاد به صورتی با این مربی اسپانیایی قرارداد بسته باشند که اگر نتیجه گرفت و فولاد را به شخصیتی که مردم خوزستان دوست دارند رساند به او پول بدهند، نه اینکه فقط به عنوان یک مربی بیکار و برای پرکردن رزومه به ایران آمده باشد.

اولین کاپیتان باشگاه فولاد خوزستان گفت: سوال من این است آیا مقصر فولادی که در رده شانزدهم جدول قرار دارد فقط منصوریان و کادر فنی او بودند و آیا مدیریتی که به حرف مردم توجه نکرد و باعث ایجاد این همه چالش شد، در این وضعیت نقشی ندارد؟ سوال دیگر من این است که آیا با تغییر سرمربی فولاد روزهای خوش را پیش روی خود می‌بیند؟ ضمن این که می‌خواهم بدانم آدم‌های بالادستی که مدیرعامل باشگاه فولاد در مصاحبه خود در خصوص تصمیم‌گیری برای وضعیت فولاد از آن ها نام برده چه کسانی هستند؟ آنچه من را اذیت کرد این بود که مدیرعامل باشگاه فولاد در مصاحبه خود عنوان کرد باید ببینیم مسئولان بالادستی درباره تغییر در راس کادرفنی چه می‌گویند و مگر باشگاه هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ندارد که او این گونه حرف می زند؟ خوشبختانه در باشگاه فولاد حبیب رضایی و رادکیا حضور دارند که از این دو مدیر تشکر می‌کنم که اتفاقات قطر در زمان جواد نکونام را به خوبی مدیریت کردند و بعد از بازی با ملوان در فصل جاری هم مدیریت این دو فرد باعث شد که تیم تقریباً به سمت آرامش برود و مگر بالاتر از این دو فرد هم در باشگاه فولاد وجود دارد که مدیرعامل فولاد حرف از نفرات بالادستی می‌زند! 

مارتینس به اسم مربی خارجی به فولاد آمد!