جانشین موقت فلیک در تیم ملی آلمان

هانسی فلیک از تیم ملی آلمان اخراج شد. او بعد از شکست تحقیرآمیز مقابل ژاپن از سمت سرمربیگری تیم ملی المان با این تصمیم از سوی فدراسیون فوتبال آلمان مواجه شد. جلسه مسئولان فدراسیون فوتبال آلمان صبح روز یکشنبه با پیشنهاد برند نوئندورف رئیس فدراسیون انجام شد و تصمیم نهایی این بود که فلیک از سمت خود کنار گذاشته شود. 

بنا بر اعلام فدراسیون فوتبال آلمان تا اطلاع ثانوی مارکوس سورگ و دنی رول به صورت مشترک و موقت هدایت تیم ملی آلمان را برعهده می‌گیرند.  نوئندورف، رئیس فدراسیون فوتبال آلمان با اعلام خبر اخراج فلیک گفت: «کمیته اجرایی فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت که تیم ملی بزرگسالان مردان کشور نیاز به خونی جدید در رگهای خود بعد از نتایج ناامیدکننده اخیر دارد.

فلیک

ما نیاز به خوشبینی و اعتماد به نفس داریم که با این روحیه به جام ملتهای اروپا وارد شویم. برای من، این یکی از سخت‌ترین تصمیمماتی بود که در دوران فعالیتم گرفتم.»

میزبان یورو ۲۰۲۴ متحمل یک شکست خانگی سنگین مقابل ژاپن شد و ۴ بر یک در ولفسبورگ شکست خورد تا نگرانی‌ها درباره این تیم که کمتر از ۹ ماه دیگر مسابقات جام ملت‌های اروپا را برگزار می‌کند، بیشتر شود. این سومین باخت پیاپی آلمان و پنجمین بازی بدون برد این تیم بود. آخرین برد این تیم در اسفند مقابل پرو به دست آمده است.