پیش‌بینی جالب علیرضا حیدری از کشتی حسن یزدانی و دیوید تیلور

علیرضا حیدری درباره حضور خود در سالن رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ بلگراد، توضیح داد: خیلی سال بود که سالن کشتی نیامده بودم و هیچوقت هم تماشگر کشتی نبودم، دوستانی مثل آقای یوسفی‌فر به بنده گفتند که به سالن بیا تا شاید یک کمک روحی برای ملی پوشان باشم که من هم خدمت رسیدم، خیلی خوشحال می‌شوم اگر حضورم به تیم کمک کند.

او ادامه داد: کشتی‌های ابتدایی به دلیل مشخص بودن سر گروه‌ها خیلی خاص نبودند، اما رفته رفته کشتی‌ها جذاب‌تر شدند و فکر می‌کنم عصر امروز کشتی‌ها خیلی سخت‌تر و جذاب‌تر هستند. امیدوارم بچه‌های ما نیز خوب کشتی گرفته و به فینال برسند تا مردم را خوشحال کنند.

دارنده طلای جهان، درباره عملکرد حسن یزدانی و تیلور نیز گفت: در کشتی تراز اول دنیا خیلی نباید به آمادگی جسمانی و موضوعات حاشیه‌ای توجه کرد، مهم این است که در کشتی آخر چه کسی با تمرکز بیشتر روی تشک می‌آید. هر کشتی گیری که با روحیه و انرژی روی تشک بیاید قطعا پیروز خواهد شد، هرچند که تیلور کشتی‌های روان‌تری را در این رقابت‌ها به نمایش گذاشت، اما من فکر می‌کنم که حسن در این دوره خیلی متفاوت‌تر از سایر دوره‌ها کشتی می‌گیرد. در کشتی حساس نمی‌توان هر فنی را زد و من فکر می‌کنم هر کسی اشتباهات کم‌تری کند به پیروزی خواهد رسید و از نظر من کشتی بسیار حساس و نزدیکی خواهد بود.

پیش‌بینی جالب علیرضا حیدری از کشتی حسن یزدانی و دیوید تیلور

پیشکسوت کشتی ایران، درباره پیش بینی خود از نتیجه مسابقه حسن یزدانی و تیلور نیز گفت: نمی‌توانم نتیجه را پیش‌بینی کنم اما دوست دارم حسن یزدانی کشتی را ببرد و این فرزند دلیر مملکت در اینجا موفق شده و مردم را خوشحال کند. خیلی از همشهری‌های او به عشق حسن به بلگراد آمده‌اند و امیدوارم خوشحال بروند.

حیدری درباره شانس قهرمانی تیم ایران در این مسابقات نیز گفت: روز اول است و چیزی مشخص نیست، اما ایران قطعا در بین سه تیم برتر است و همه چیز به اتفاقات بستگی دارد. حتی امکان دارد ستاره‌های یک تیم هم ببازند، بنابراین نمی‌توان نتیجه را پیش بینی کرد و بچه‌ها باید وظیفه خود را انجام دهند تا در روز آخر همه چیز مشخص شود. بین سه تیم هستیم اما قهرمانی را نمی‌دانم.

او درباره حذف زودهنگام اطری از مسابقات جهانی نیز گفت: کشتی گیرهای ژاپن، کره و کلا آسیای شرقی کشتی‌ گیرهای خوبی هستند و من نمی‌توانم بگویم حریف خوبی نبوده، اما در هر صورت اتفاقات در کشتی طبیعی است که با یک اختلاف ببازید. در مسابقات جهانی هم که بالاترین سطح بعد از المپیک است، برد و باخت هست.

حیدری در پایان با آرزوی موفقیت برای تیم ملی کشتی ایران گفت: فارغ از هر نتیجه‌ای دوست دارم همه مردم بدانند که کشتی گیران ما تمام توان کار می‌کنند و برد و باخت در کشتی طبیعی است. بنده هم هر کجا باشم دلم با مردم ایران است و دوست دارم بهترین‌ها را داشته باشند.