اعتراض تند ستاره استقلال| آخرین وضعیت پرداختی بازیکنان استقلال

آرش رضاوند هم یکی از بازیکنان استقلال بود که سه‌شنبه شب برای دریافت مبلغی از قرارداد امسال خود به ساختمان باشگاه رفت. او بعد از دیدار با مدیران باشگاه استقلال در جمع خبرنگاران ایستاد و به پرسش‌های مطروحه پاسخ داد.

رضاوند در شروع صحبت‌های خود گفت: «ده درصد از مبلغ قرارداد امسال را پرداخت کردند! هیچ صحبتی هم درباره قرارداد پارسال نشد. باشگاه می‌گوید من ۳۵ درصد از قرارداد پارسالم را طلب دارم، اما خودم می‌گویم ۴۵ درصد از مبلغ قراردادم را طلبکار هستم.»

او در پاسخ به این پرسش که آیا مبلغ قراردادش را در جلسه امشب کاهش داده، بیان کرد: «اصلا چنین بحثی نبود و چنین حرفی زده نشده است.»

هافبک استقلال درباره اینکه تمرینات تیمش از فردا شروع می شود یا خیر، گفت: «در جریان نیستم، ولی واقعا مطالبات زیادی مانده است.»

رضاوند درباره اینکه بازیکنان استقلال از شرایط موجود خسته شده‌اند و نکونام نیز همراه بازیکنان است، گفت: «من نمی‌خواهم وارد مسائل حاشیه‌ای شوم، ولی مشکلات زیاد است. اسپانسرهای قبلی که پول‌های تیم را ندادند. مشکلات از سال‌های قبل به الان اضافه شده و این مشکلات انباشته شده و فشار روی تیم را افزایش داده است. ما پارسال ۷، ۸ ماه حقوق نگرفتیم و امسال هم کسی درباره پول‌های پارسال جوابگو نیست...»

آرش رضاوند

او در پاسخ به این سوال که جواب خطیر به بازیکنانی که مطالبات سال گذشته خود را می‌خواهند چیست، بیان کرد: «گفتند تمام تلاش خود را انجام می‌دهند. به ما گفتند می‌خواهیم از قرارداد امسال شروع به پرداخت کنیم.»

رضاوند در بخش بعدی حرف‌هایش گفت: «فوتبالیست جماعت فقط دوست دارد تمرین و بازی کند، حقوقش را هم بر اساس قراردادش بگیرد؛ ولی در ایران و به خصوص استقلال شرایط سخت‌تر است. اگر درست بگویم همه ما در ۱۰، ۱۱ ماه گذشته از پول پارسال ۱۰، ۱۵ درصد از قراردادهایمان را نهایتا گرفتیم. قراردادهای امسال را کاری ندارم، چون همه تیم‌ها ۱۰، ۲۰ درصد یا نهایتا ۳۰ درصد پول گرفته‌اند، ولی مشکل اصلی تیم ما مطالبات سال قبل بازیکنان است. مسئولان و آن بالایی‌ها و هرکسی هستند کمک کنند تا مشکلات ما حل شود.»

هافبک استقلال درباره زمان بازگشت بازیکنان به تمرینات تاکید کرد: «در جریان این موضوع نیستم اما ما برای مطالبات پارسال آمدیم و حرف بزنیم. بحث پول امسال نبود، اولویت ما پول پارسال بود. مشکلات پابرجاست و مسئولان تلاش می‌کنند. امیدوارم زودتر حل کنند، چون فکر کنم وارد دو سال شد.»

رضاوند با اشاره به برنامه‌ریزی مسابقات لیگ برتر و تعطیلی‌های پرتعداد هم اظهار کرد: «برنامه‌ریزی لیگ واقعا فاجعه است. از فاجعه هم گذشته است. ما نمی‌دانیم کی بازی می‌کنیم. منتظریم تا ببینیم تیم ملی در هانگژو چقدر بالا می‌رود و هر چقدر هم بالاتر برود، بازی‌مان عقب‌تر می‌رود! ۱۷، ۱۸ مهرماه هم فکر کنم تیم ملی بزرگسالان بازی دارند. احتمالا این ماه اصلا بازی نداریم. بازیکنان اصلا نمی‌توانند آماده شوند، چون مدام تعطیل می‌شود. یک فکری هم باید به حال بازی‌هایمان کنند. فوتبالیست‌ها اذیت می‌شوند، چون لیگ فرسایشی می‌شود. دو ماه دیگر هم جام ملت‌های آسیا نزدیک می‌شود و مشخص نیست چه می‌شود.»

رضاوند در پاسخ به این سوال که با توجه به در پیش بودن دربی، با شرایط موجود و خستگی بازیکنان آیا هواداران می‌توانند امیدوار به موفقیت مقابل پرسپولیس باشند، تاکید کرد: «شرایط ما واقعا سخت است. در استقلال همیشه مشکلات مالی وجود دارد اما در این دو سال گذشته مشکلات زیاد شد. پولی که از پارسال به امسال اضافه شد شرایط را سخت کرده است. هرکسی مدیر باشد، این شرایط برایش هست. این پول انباشته شده است.»

رضاوند در پایان درباره اینکه آیا علی خطیر در شرایط موجود مدیریت خوبی در استقلال داشته افزود: «درباره این موضوع نمی‌خواهم حرف بزنم. برای فوتبالیست مهم نیست که چه کسی مدیرعامل باشد. ما حقوقمان را می‌خواهیم، اضافی هم نمی‌خواهیم. این پول هم برای پارسال است. یکی ۲۰ درصد طلب دارد و یکی ۳۰ درصد. شخصا هم ۴۵ درصد از طلب سال گذشته‌ام باقی مانده است.»