علی پروین سرانجام حرف دلش را زد

در فوتبال ایران وقتی پای منافع وسط می آید، خیلی ها ترجیح می دهند تن به به سکوت بدهند تا مبادا چینی نازک تنهایی شان ترک بر ندارد. سکوت و سکوت که البته سرشار از ناگفته هاست؛ اتفاقی که بعضا منجر به جعل واقعیت هم می شود.

در ماجرای سفر کریستیانو رونالدو به ایران و نحوه استقبال عوامل رسمی باشگاه پرسپولیس از ستاره النصر عربستان، انتقادهای زیادی به رضا درویش وارد شد. مسلما یکی از چهره هایی که باید از این وضعیت انتقاد می کرد، علی پروین اسطوره باشگاه پرسپولیس بود که خوشبختانه او این بار، احتیاط و ملاحظه کاری را کنار گذاشت و بی پروا از درویش گلایه کرد.

پروین می توانست برای تثبیت موقعیت خودش نزد مدیرعامل پرسپولیس، نه تنها به حرف نیاید که با چند مصاحبه خاص، مهر تایید بر کار درویش بزند اما او از شیوه های منسوخ و تعارف گونه ایرانی ها حذر کرد و نقاب از چهره برداشت؛ پروین به راحتی انتقادهایش را مطرح کرد و گفت باشگاه می توانست به جای مراسم استقبال، به بدرقه رونالدو در فرودگاه برود و...

همه می دانیم همان طور که حمایت از باشگاه و عوامل آن برای پیشکسوتان ضروری است اما پنهان کاری و و سخن نگفتن هزار بار بدتر از هر حرکت دیگر است. خوشبختانه این بار علی پروین را در قامت همان پیشکسوتی دیدیم که قدر جایگاهش را می داند و بدون توجه به اینکه درویش از حرف های ناراحت و دلخور می شود، حقیقت را بر زبان می آورد.