غافلگیری عنایتی از رفتار 3 پرسپولیسی

رضا عنایتی درمورد آخرین وضعیت تیم ملی فوتبال امید در آستانه بازی با هنگ کنگ در یک چهارم نهایی بازی‌های آسیایی، اظهار داشت: تا الان شرایط خوب بوده است. پس از اتفاقی که برای ما در ازبکستان افتاد و کم شدن روحیه بازیکنان، مقداری شرایط برای ما سخت شد اما از روزی که کار را با مجموعه بازیکنان فعلی که در تیم باشگاهی خود باتجربه هستند، تمرینات را با جدیت شروع کردیم. خدا را شکر در دور مقدماتی و بازی با تایلند شرایط خیلی خوب پیش رفت.

وی درمورد نارضایتی‌اش از عملکرد بازیکنان مقابل تایلند، گفت: طبیعی بود. با کمبود بازیکن مواجه شدیم. در بازی با عربستان کار خود را با 13 بازیکن آغاز کردیم و دعا می‌کردم بچه‌ها دچار مصدومیت نشوند. مقداری هم شرایط آب و هوایی سخت و شرجی است که انرژی بچه‌ها را می‌گیرد. مقداری به دلیل تحلیل رفتن بدن بازیکنان مقابل تایلند، به مشکل خوردیم اما فعل خواستن بچه‌ها صرف شد و تمام توان خود را در بازی گذاشتند. توانستیم این بازی را ببریم و یک دیدار فوق العاده حساس هم با هنگ کنگ داریم. 

سرمربی تیم ملی امید تصریح کرد: هنگ کنگ با تیمی که همه از مسابقات انتخابی المپیک به ذهن دارند متفاوت است. همه تیم‌های حاضر در این مسابقات از تمام ظرفیت خود استفاده می‌کنند و فقط 3-2 تیم با نفرات زیر 23 سال به هانگژو آمده‌اند. همه تیم‌ها بازیکنان بزرگسال و تمام ظرفیت خود را آورده‌اند. همه برای رفتن روی سکوی آسیایی تلاش می‌کنند. ما هم به جای 3 بازییکن بزرگسال، بنابر شرایط ایجاد شده نتوانستیم بیشتر از 2 بازیکن بیاوریم. از کاپیتان تیم مان یعنی سید حسین حسینی تشکر می‌کنم که تمام توان و انرژی خود را طبق آن چیزی که از وی در زمین انتظار داشتیم به کار گرفته است.

عنایتی درمورد زمان نامناسب برگزاری بازی‌های آسیایی هانگژو با توجه به برگزاری لیگ قهرمانان آسیا  در شرایطی که این تیم پس از حذف در انتخابی المپیک هم روحیه مناسبی نداشت، توضیح داد: می‌دانستیم بازی‌های آسیایی نزدیک به مقدماتی المپیک است و به همین دلیل چند بازیکن را به خوبی تفکیک کردیم. چند بازیکن که شرایط بازی‌های های هانگژو را داشتند به تیم خود اضافه کردیم و نفرات فعلی هم باتجربه هستند. برای این مسابقات 50 درصد از ظرفیت فوتبالی خود را در اختیار داریم. متاسفانه بدلیل برگزاری لیگ قهرمانان نتوانستیم 9-8 بازیکن اصلی خود را در اختیار داشته باشیم.

وی اضافه کرد: بازیکنانی که از روز اولی برای این مسابقات کار خود را با ما شروع کردند، خیلی باانگیزه بودند و به خود من انگیزه دادند زیرا پس از حذف در مسابقات انتخابی المپیک، شرایط روحی خوبی نداشتم.  حذف از المپیک را به پای من نوشتند اما خودشان هم می‌دانند خیلی در این قضیه مقصر نبودم. حدود 17 روز قبل از مقدماتی، بازیکنان را در اختیار داشتم. در تورنمنت عراق بچه‌ها به حدی خوب کار کردند که در ضربات پنالتی نایب قهرمان شدیم. در اردوی 7 روزه ترکیه نیز 4-3 بازیکن اصلی همراه ما نبودند. نمی‌خواهم بگویم تقصیر نداشتیم اما اینکه همه چیز را گردن سرمربی اندازیم، درست نیست. من و اعضای کادرم تمام تلاش خود را به کار گرفتیم.

سرمربی تیم ملی امید عنوان کرد: بدلیل برخی شرایط در بین 11 سرگروه، دوازدهم بودیم. این شرایط برای ما عجیب بود و ای کاش با رایزنی دست کم میزبانی را می‌گرفتیم. در این حالت شرایط خیلی متفاوت می‌شد. آن اتفاق را فراموش کردیم و از همه فوتبالدوستان واقعی و مردم عذرخواهی کردم. بحث هانگژو برای ما کامل متفاوت بود. نزدیک 50 سال است به المپیک نرفته‌ایم و خیلی دوستان به من ایراد گرفتند که چرا با همان تیم مقدماتی المپیک به این رقابت‌ها نیامدم اما بازی‌های آسیایی متفاوت است و از تمام ظرفیت خود برای این مسابقات استفاده می‌کردیم. نزدیک 20 سال است در بازی‌های آسیایی مقام نیاوردیم. در آن زمان خودم یکی از گزینه‌های سهمیه بزرگسال تیم امید بودم.

عنایتی گفت: در نسل‌های مختلف خیلی ستاره‌های خوبی داشتیم اما نتایج خوبی نگرفتیم. بازیکنان فعلی انگیزه خوبی دارند اما کمبود بازیکن داریم. در این شرایط سه بازیکن پرسپولیس هم از ما جدا شدند و پس از یاسین سلمانی و احمدی، امروز هم محمد عمری رفت. صحبت‌های زیادی کردیم اما نمی‌دانم چگونه باید این مشکلات و مسائل را باز کنم. برای بازی با هنگ کنگ نزدیک به 13 بازیکن دارم.  مرحله گروهی ساده بود اما هر مرحله جلو بیاییم، بازی‌ها سخت‌تر می‌شود. باید همه ظرفیت خود را در اختیار داشته باشیم. 4-3 بازیکن ما واقعا آسیب دیده هستند و هر کار و ریکاوری برای بازگشت آنها می‌توانستیم انجام بدهیم اما کار خیلی سخت است.

وی با اشاره به اینکه ایران در صورت برتری مقابل هنگ کنگ در نیمه نهایی به مصاف برنده بازی کره شمالی و ژاپن خواهد رفت، اظهار داشت: کره شمالی واقعا  تیم قدرتمندی است و خیلی می‌تواند ژاپن را اذیت کند. هرچند همه فکر می‌کنند ژاپن برنده است و در صورت صعود ما از یک چهارم به این تیم می‌خوریم اما ذهنیت خود من طبق اتفاقاتی که در بازی‌های کره شمالی افتاده است، حس می‌کنم حریف ساده‌ای نباشد.

عنایتی

سرمربی تیم ملی امید در واکنش به اظهارنظر تاج مبنی بر اینکه سرپرست این تیم به باشگاه پرسپولیس قول داده تا برای بازی با الدحیل هر 3 بازیکن را در اختیار سرخ‌پوشان بگذارد، عنوان کرد: اطلاعی از این موضوع ندارم اما توقع داشتیم وقتی بازیکن به اردوی ما می‌آید تا آخر جام کنارمان باشد. خودم سورپرایز شدم چه اتفاقی رخ داد که 3 بازیکن فقط برای بازی‌های ساده ما می‌آیند و بار دیگر بازمی‌گردند. بازی‌های حساس ما از یک چهارم شروع می‌شود و تمام تلاش خود را می‌کنیم پس از 21 سال روی سکو قرار بگیریم. البته قول می‌دهم همه نفراتی هم که الان در اختیار داریم، با انرژی هستند و تمام توان خود را گذاشتند. حتی در جلسه‌ای که با آنها داشتم هم‌قسم شدند تا در این دوره اتفاقات خوبی را رقم بزنیم اما رعب و وحشت من از آسیب دیدگی است.

عنایتی افزود: سامان فلاح را در جایی که نباید برای انتخابی المپیک از دست دادیم. در بازی‌های آسیایی نیز این بازیکن تاثیرگذار مصدوم شد.  یکی از نکات عجیب مسابقات برگزاری بازی قبلی تیم ما مقابل تایلند در ساعت 16:30 بود که خیلی از ما انرژی گرفت. اصلا توقع چنین چیزی را نداشتیم. فکر می‌کردم پس از بازی ما یک دیدار دیگر در آن ورزشگاه برگزار می‌شد که نشد. مقابل هنگ کنگ ساعت 19:30 بازی می‌کنیم. ان‌شاءالله با دعای خیر مردم بتوانیم برنده شویم.

وی ضمن تشکر از رسانه‌ها و کمیته ملی المپیک، توضیح داد: امیدوارم در نهایت جایگاهی داشته باشیم تا از خجالت مردم دربیاییم. ان‌شاءالله اتفاقات خوبی برای فوتبال ما بیفتد. بحث من به عنوان سرمربی تیم ملی نیست و بحث فوتبال کشور است امیدوارم دید ما نسبت به بازی‌های آسیایی و تیم امید ملی باشد و لحظه‌ای فکر نکنیم.