قلعه‌نویی و آخرین چکش‌کاری‌های لیست تیم ملی؛ سورپرایزی در کار نیست؟

تیم ملی فوتبال ایران خود را برای حضور در جام ملت‌های آسیا 2023 آماده می‌کند و براساس برنامه‌ریزی انجام شده، شاگردان امیر قلعه‌نویی در فیفادی اخیر در 2 بازی دوستانه مقابل تیم‌های ملی بلغارستان و آنگولا به میدان رفتند که هر دو مسابقه با برتری تیم ملی ایران خاتمه یافت. در شرایطی‌که در هفته‌های گذشته، تعطیلی مسابقات لیگ برتر مورد انتقاد سرمربیان باشگاهی قرار گرفته بود، دور جدید اردوی آماده‌سازی تیم ملی در پیش است و مجدداً مسابقات لیگ برتر تعطیل خواهد شد.

مسئولان فدراسیون فوتبال برای فیفادی پیش‌رو (ماه اکتبر) برای برگزاری یک تورنمنت 4جانبه به میزبانی کشور اردن به توافق رسیده‌اند و باید شاگردان امیر قلعه‌نویی خود را برای سفر به امان آماده کنند. براساس برنامه‌ریزی انجام شده برای این مسابقات، شاگردان قلعه‌نویی باید 21 مهرماه به مصاف تیم ملی اردن بروند و سپس روز 24 مهرماه هم دومین مسابقه خود را برگزار کنند؛ در صورت کسب پیروزی، تیم ملی ایران باید به مصاف برنده تقابل تیم‌های ملی عراق و قطر برود و در صورت شکست مقابل اردن هم باید ملی‌پوشان چشم‌انتظار رویارویی با بازنده مصاف تیم‌های عراق و قطر باشند. امیر قلعه نویی در دوره جدید سرمربیگری‌اش در تیم ملی تغییر و تحولاتی را در فهرست این تیم ایجاد کرده و در فاصله حدوداً 6 ماهه، او به 11 بازیکن برای نخستین‌بار در تیم ملی ایران فرصت بازی داده است؛ شهریار مغانلو، میلاد زکی‌پور، رضا اسدی، آرمین سهرابیان، محمد کریمی، حسین پورحمیدی، علیرضا علیزاده، سعید مهری، شهاب زاهدی، محمد دانشگر و محمدحسین مرادمند. حالا در آستانه فیفادی ماه اکتبر همگان چشم‌انتظار اعلام فهرست تیم ملی از سوی قلعه‌نویی و سورپرایز‌های احتمالی آن هستند.

امیر قلعه نویی در اردوی اخیر تیم ملی به سراغ آماده‌ترین بازیکنان شاغل در لیگ ایران و البته بازیکنان لژیونر رفت. در اردوی قبلی، در ابتدا 24 بازیکن به اردو فراخوانده شدند و در ادامه چهره‌هایی مانند شجاع خلیل‌زاده، حسین پورحمیدی و صالح حردانی به جمع ملی‌پوشان اضافه شدند. غایب سرشناس اردوی اخیر تیم ملی، سردار آزمون بود که به دلیل پیوستن به تیم رم، در جمع شاگردان قلعه‌نویی حضور نداشت. با توجه به عملکرد نسبتاً خوب 27 بازیکن دعوت شده به اردوی اخیر تیم ملی، به نظر می‌رسد که برای اردوی پیش‌رو امیر قلعه‌نویی سورپرایز ویژه‌ای نداشته باشد.

سردار و قایدی لیست تیم ملی را تکمیل می‌کنند؟

امیر قلعه نویی از هنگام بازگشت دوباره‌اش به نیمکت تیم ملی، اردوهای با حضور بیش از 30 بازیکن را هم تشکیل داده است. قرار است بعد از اتمام تقابل پرسپولیس تهران و گل‌گهر سیرجان و استراحت کوتاه‌مدت بازیکنان، دور جدید اردوهای آماده‌سازی تیم ملی آغاز شود و ملی‌پوشان 19 مهرماه عازم اردن شوند. گفته می‌شود که کادرفنی تیم ملی بعد از اتمام آخرین مسابقه هفته هفتم لیگ برتر، فهرست بازیکنان موردنظر خود را معرفی می‌کند که آخرین‌ خبرها حکایت از تغییرات حداقلی در لیست بازیکنان موردنظر امیر قلعه‌نویی است و احتمالاً مهدی قایدی و سردار آزمون، تنها چهره‌های تازه‌وارد نسبت به لیست قبلی تیم ملی باشند و بعید به نظر می‌رسد که قلعه‌نویی دست به تغییر بزرگ و غیرمنتظره‌ای در فهرست تیمش بزند. هر چند که بازیکنان در هفته هفتم لیگ برتر این فرصت را دارند تا بتوانند با عملکرد درخشان خود نظر کادرفنی تیم ملی را تغییر بدهند اما با توجه به فاصله کمتر از یک هفته تا اعزام تیم ملی به امان، احتمال تغییر در فهرست بازیکنان موردنظر سرمربی تیم ملی بعید به نظر می‌رسد.