اخبار استقلال| سنگ تمام خاص اسطوره استقلال برای تیم جواد نکونام

حمیدرضا بابایی پیشکسوت استقلال درباره برتری یک بر صفر تیم فوتبال استقلال مقابل مس رفسنجان در هفته هفتم لیگ برتر ، اظهار داشت: مس رفسنجان در شهر خودش بازی خوبی مقابل استقلال انجام داد، اما همیشه به بازی خوب امتیاز نمی‌دهند. استقلال سه امتیاز بسیار حیاتی و حساس را موقعی گرفت که تمامی مدعیان و حریفانش پیروز شدند، بر همین اساس خودش را در کورس بالانشینان جدول رده‌بندی لیگ برتر نگه داشت.

وی در مورد وقفه‌های زیاد در مسابقات لیگ برتر، گفت: هر چه زمان و تعداد تعطیلی لیگ بیشتر باشد بازیکنان از شرایط نرمال آمادگی دور خواهند شد. همچنین تعطیلات مکرر مانند این است که هر بازی برای تیم‌ها تازگی خودش را دارد و انگار هر دیدار اولین بازی فصل تیم‌ها در لیگ است. این وقفه‌ها چندین باره، ضربه زیادی با باشگاه‌ها می‌زند. باید حتماً تیم‌دار باشید تا کاملاً متوجه شوید که نگه داشتن بازیکنان در شرایط مسابقه و آمادگی آرمانی چقدر سخت است و چقدر به بازیکن، مربی و مدیرعامل فشار می‌آید. به خاطر حضور چند تیم در رقابت‌های باشگاهی آسیا لیگ برتر تعطیل می‌شود و نباید تیم‌هایی که کلی در لیگ برتر هزینه کرده، تاوان تیم‌هایی که در لیگ قهرمانان آسیا هستند را بدهند.

کارشناس فوتبال افزود: تیم ملی فوتبال اولویت دارد، اما برای بازی‌های آسیایی که باید بازیکنان جوان در آنجا بازی کنند، یک ماه لیگ برتر را تعطیل می‌کنند که بسیار عجیب و غریب بود.

پیشکسوت فوتبال ادامه داد: فدراسیون‌های فوتبال ژاپن، کره‌جنوبی، عربستان، قطر و امارات در رقابت‌های مقدماتی انتخابی المپیک، بازی‌های آسیایی و باشگاه‌های‌شان در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند، اما لیگ‌شان را تعطیل نکردند. این در حالیست که فدراسیون فوتبال ایران و سازمان لیگ مسابقات را چند هفته را تعطیل می‌کند و در روزهای فیفادی که باید بازیکنان در اختیار تیم‌ ملی باشند، صداهای تمام باشگاه‌ها را درمی‌آوردند. چطور لیگ‌های این کشورهای آسیایی به طور منظم برگزار می‌شود، اما مسابقات لیگ ایران صدای همه را درآورده است؟ پس مشخص است که برنامه‌ریزی فدراسیون فوتبال اشتباه است.

بابایی در پایان خاطرنشان کرد: باشگاه‌ها، مربیان و بازیکنان باید به سمتی بروند که از لحاظ بدنی آمادگی مطلوبی داشته باشند تا در چندین جبهه و میدان مسابقه بدهند. روزهای سخت فوتبال ایران اوایل زمستان و زمان حضور تیم ملی در جام ملت‌های آسیا خواهد بود زیرا یک ماه دیگر مسابقات لیگ برتر تعطیل خواهد شد. چه دلیلی دارد به خاطر هر پیکار بین‌المللی، لیگ را تعطیل کنند؟