واکنش مایلی کهن به قهر یحیی گل محمدی

محمد مایلی‌کهن از مدت‌ها قبل درباره تیم فوتبال امید و نحوه انتخاب کادر فنی آن انتقاداتی را مطرح کرده بود. وی که مخالف انتخاب رضا عنایتی بود بعد از حدود یک ماه سکوت، درباره موضوعات مختلف فوتبال گفتگویی را انجام داده که متن آن را در ادامه می‌خوانید:

پیش بینی شما درباره تیم فوتبال امید به واقعیت تبدیل شد؛ درباره این موضوع صحبت کنید.

-بنده نگفته بودم اگر به جای این کادر فنی افراد دیگری باشند حتما موفق می‌شویم. فوتبال مقوله جدایی است و با تمام رشته‌ها فرق دارد. شاید اگر آقایان نویدکیا و هاشمیان هم در راس کادر فنی تیم امید بودند همین نتایج رقم می‌خورد، اما صحبت بنده این بود که آقای عنایتی به رغم اینکه فوتبالیست خوبی بوده، اما در مربیگری تجربه و کارنامه قابل توجهی نداشته و باید از افرادی استفاده می‌شد که با تجربه‌تر باشند.

با این حال انتظار می‌رفت که بعد از حذف تیم امید در مرحله مقدماتی المپیک و همچنین بازی‌های آسیایی هانگژو موضع گیری تندی داشته باشید.

چه فایده‌ای دارد؟ بنده بابت حذف تیم کشورم خوشحالی نمی‌کنم و جشن نمی‌گیرم. ناراحت هم هستم.

همین الان که ژاپن به تیم‌های بزرگ دنیا ۴، ۵ گل می‌زند آیا تضمینی وجود دارد که آن‌ها در جام جهانی در میان ۴ تیم اول قرار بگیرند؟ این را می‌گویم تا بدانیم فوتبال داستان متفاوتی دارد.

مدیران فدراسیون بابت حذف تیم امید عذرخواهی نکردند.

حالا عذرخواهی هم کنند اتفاقی نمی‌افتد. این مواقع من و شما بدهکار می‌شویم!
درباره عملکرد ورزش ایران در بازی‌های آسیایی چه نظری دارید؟

در برخی رشته‌ها مثل ژیمناستیک، شطرنج و تنیس روی میز خوب بودیم. والیبال هم عملکرد بدی نداشت، اما در وزنه برداری نتایج خوبی نگرفتیم. در دوومیدانی هم مدال‌های باارزشی گرفتیم. به آن‌هایی که مدال گرفتند تبریک می‌گویم، اما ما باید ببنیم جایگاه ورزش در کشورمان کجاست.

آیا با این بودجه اندک می‌توان کاری را انجام داد؟ امروز در کشور ما اگر بخواهید کاری را انجام دهید باید ده برابر سال قبل هزینه کنید. با این تورم تکلیف ورزش با این بودجه اندک مشخص است.
یعنی مشکل اصلی را بودجه می‌دانید؟

یک مشکل بزرگ همین است. الان درباره ورزشگاه آزادی صحبت زیاد است. مگر قدمت این ورزشگاه چند سال است؟ در دنیا ورزشگاه‌های صد ساله را مورد مرمت قرار می‌دهند.

آقایان همین ورزشگاه را درست کنند. صحبت از جانمایی ورزشگاه جدید در اطراف بهشت زهرا (س) است. چرا آنجا؟ روز‌های عادی آن جاده ترافیک و قیامت است و حالا تصور کنید یک مسابقه فوتبال قرار باشد برگزار شود.

همین ورزشگاه آزادی در بهترین مکان قرار دارد. بروید و آنجا را ترمیم کنید. در زمان آقای هاشمی طبا ورزشگاه‌های زیادی در استان‌های مختلف ساخته شد، اما اغلب به مخروبه تبدیل گشت. ما اول باید فکر مرمت ورزشگاه‌ها باشیم و بعد برویم سراغ ساخت استادیوم جدید.
درباره تیم ملی بزرگسالان صحبت کنید.

بیشتر بازیکنان این تیم باتجربه هستند و میانگین سنی تیم بالا است پس باید عملکرد خوبی داشته باشند. من نمی‌خواهم به این مقوله ورود کنم. امیدوارم موفق شوند؛ و ماجرای پرسپولیس و قهر و آشتی‌های یحیی گل محمدی؟

اگر شما این رفتار‌ها را می‌پسندید من هم می‌پسندم. نمی‌خواهم به این بحث هم خیلی ورود کنم. آخر عمری نمی‌خواهم همه دنیا دشمن من شوند.
اما شما پیشکسوت این باشگاه هستید و انتظار می‌رود نظر بدهید.

من فقط می‌گویم آقایان اگر این مشکلات را می‌دانستند چرا زودتر صحبت نکردند. در این مقطع به صلاح شان نیست این قهر کردن ها. یکی از مشکلات ما در این مملکت این است که نمی‌دانیم چه کسی می‌گوید و چه دروغ. سرمربی تیم می‌گوید مطالبات پرداخت نشده و باشگاه می‌گوید پرداخت کرده ایم و فقط پاداش‌ها مانده است.

 

اگر برای پاداش‌ها قهر می‌کنند که خیلی کم لطفی است. در کشور ما مردم هزار و یک مشکل دارند آنوقت ما نباید برای پاداش هایمان قهر کنیم. یک مقدار دندان روی جگر بگذارید. اشکالی ندارد کمی صبر کنید.

شما که می‌گوئید پرسپولیسی هستیم نباید برای پاداش هایتان قهر کنید. پرسپولیس تیم کوچکی نیست که این رفتار‌ها را در قبال آن انجام دهیم.

واکنش مایلی کهن به قهر یحیی گل محمدی

 

 کنایه تند و تیز سیامک نعمتی به جنجال جدید یحیی گل محمدی

به گزارش وقت صبح، جدایی بحث برانگیز فصل گذشته سیامک نعمتی از باشگاه پرسپولیس یکی از پر سر و صدا ترین جدایی‌های لیگ برتر فوتبال بود.

چرا که این بازیکن ۲۹ ساله در شرایطی مجبور به فسخ قرارداد با تیم محبوب اش شد که به هیچ وجه قصد جدایی از سرخ پوشان پایتخت را نداشت.

البته در همان روزهای ابتدایی او و خانواده اش بارها اعلام کردند که به سبب نارضایتی یحیی گل محمدی او به اجبار پرسپولیس را ترک کرده است.

هر چند با گذشت چندین ماه از این ماجرا و سپری کردن فصلی بسیار سخت در پرسپولیس او این روزها در تراکتورسازی عملکرد خوبی را از خودش به نمایش گذاشته است.

اما فعالیت های مجازی نعمتی از زمان جدایی اش از پرسپولیس رنگ و بویی معنادار و پر از کنایه به خودش گرفته است.

در همین رابطه بازیکن فعلی تراکتورسازی در تازه ترین پست اینستاگرامی اش و در هیاهوی جدال یحیی گل محمدی با مدیران پرسپولیس مطلبی طعنه آمیز را منتشر کرده است.

او در این رابطه نوشته است: برکت فقط پول نیست، به نظرم آشنایی با آدم حسابی‌ها بزرگترین برکته…