حرف طارمی خریدار دارد / درخواست مهدی طارمی و بازیکنان تیم ملی

در هر تیمی، حتی تیم‌های ملی، برخی بازیکنان نقش ویژه و شماره یک دارند و به عبارت بهتر، آن‌ها را می‌توان به عنوان شاگرد اول محسوب کرد. مهدی طارمی بدون هر گونه بزرگنمایی، چنین نقشی در تیم ملی ایران دارد. او در حال حاضر به واسطه موقعیتش در پورتو و فوتبال اروپا، همچنین نقش‌های تاثیرگذارش در لیگ پرتغال، شاگرد اول تیم ملی است. این‌که سایت فدراسیون فوتبال در حکایت تقابل تازه صداوسیما و برخی منتقدان با فدراسیون و سرمربی تیم ملی، سراغ مهدی طارمی می‌رود و نقش او را در این رابطه برجسته می‌کند به همین دلیل است. حرف طارمی خریدار دارد و شاید از طریق او بشود آتش منازعات را خاموش کرد.

طارمی در این باره حرف‌های مهمی زد و از سازمان صداوسیما و منتقدان خواست پرچم صلح را بالا بیاورند؛ طارمی گفت: تا زمان آغاز جام ملت‌ها اگر کسی بخواهد با حرف‌های بی‌منطق علیه تیم ملی، مربیان، بازیکنان و فدراسیون فوتبال حاشیه‌سازی کند، قطعا مقابل منافع فوتبال ملی است چون ما همه یک تیم و گروه هستیم و تلاشمان موفقیت تیم ملی و شاد کردن مردم است. مطمئنا ما اعضای این گروه تمام تلاش‌مان را می‌کنیم در این شرایط مردم کشورمان را خوشحال کنیم. من به عنوان یک بازیکن ملی از همه رسانه‌ها چه رسانه‌های مکتوب و چه صداوسیما و اشخاص فوتبالی خواهش می‌کنم اجازه بدهید این گروه کارش را انجام دهد.

 حرف طارمی خریدار دارد / درخواست مهدی طارمی و بازیکنان تیم ملی

مهدی طارمی حرف بدی نمی‌زند و می‌شود به سخنانش توجه و حتی عمل شود؛ چرا که این بار هیچ‌کس دوست ندارد پس از پایان کار تیم ملی ایران در جام ملت‌ها بشنود زمین کج بود یا منتقدان اجازه کار ندادند یا جمله‌هایی از این سیاق...

در مدت زمان اندکی که تا شروع جام ملت‌ها باقی است، باید اجازه داد تیم فعلی به کارش ادامه بدهد. چون در این مدت کوتاه، نه سرمربی تیم می‌تواند افکارش را تغییر دهد، نه ملی‌پوشان ما ناگهان می‌توانند نقش لیونل مسی را ایفا کنند. صبر و آرامش بهترین راه حل برای رسیدن به روز موعود است.

این تیم هر چقدر در بازی‌های تدارکاتی نتیجه بگیرد یا حتی مقابل قطر (بر فرض مثال) ببازد، دامنه مسئولیتش در جام ملت‌ها کم نمی‌شود. همه می‌دانند حضور در این رقابت‌ها چقدر برای فوتبال ایران اهمیت دارد؛ تا جایی که بخشی از استحکام یا لایه نازک بدنه مدیریت فدراسیون فوتبال با نتایج تیم ملی در قطر محک می‌خورد و سرنوشت سرمربی ایرانی هم به زودی روشن خواهد شد.

بازیکنان تیم ملی نیز مانند مربیان و مدیرانی که در این راستا، دستی بر آتش دارند باید در آینده پاسخ‌گو باشند؛ اگر در جام ملت‌های آسیا نتیجه گرفتیم که همه با هم از ته دل خوشحالیم و اگر به هر دلیلی چنین اتفاقی رخ نداد، این منتقدان نیستند که باید پاسخ‌گوی عملکرد خود باشند؛ بنابراین «صبر» بهترین معجزه‌ای است که می‌توانیم امروز به آن پناه ببریم و به آن‌چه مهدی طارمی توصیه کرد عمل کنیم.