به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، فدراسیون جهانی دوچرخهسواری با ارسال نامهای به وزارت ورزش و جوانان در رابطه با برکناری علی زنگیآبادی از سمت ریاست فدراسیون دوچرخهسواری توضیح خواست.

علی زنگی‌آبادی حدود ۲ ماه پیش توسط وزارت ورزش و جوانان از سمت خود برکنار و خسرو قمری، مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی به جای وی و به عنوان سرپرست مشغول به کار شد.

البته در مورد تغییرات انجام شده در برخی فدراسیون‌ها و در پی نامه از فدراسیون های جهانی، محمد عباسی هفته گذشته به مجلس رفت و توضیحات لازم را به نمایندگاه ارائه کرد. مدیران وزارت ورزش برای آنکه مشکلی برای کاروان اعزامی ایران به المپیک ۲۰۱۲ رخ ندهد، در تلاش هستند موانع را از پیش روی بردارند.

انصاری‌فرد: با توجه به استعفای زنگی‌آبادی مشکل تعلیق ما را تهدید نمی‌کند

محمدحسین انصاری‌فرد در گفت‌وگو با فارس، درباره نامه قایقرانی و مذاکره مسئولان ورزش با رئیس جهانی کانوئینگ گفت: هر نامه‌ای که می‌آید ما باید به سرعت جواب دهیم. آخرین نامه را پاسخ دادیم. محمد علی آبادی، رئیس کمیته ملی المپیک نیز صحبتی با مسئولان جهانی داشته و وزیر هم هماهنگی لازم را انجام می دهد. با هماهنگی همدیگر امیدواریم این مشکل را حل کنیم. حل بخشی از این مشکل مربوط به کمیته است و البته هماهنگی خوبی بین وزارت و کمیته وجود دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا صحبتی درباره بازگشت دنیامالی مطرح شده است یا خیر، اظهار داشت: دنیامالی و قلم‌سیاه به ما کمک می کنند این مشکل برطرف شود. در شرایط فعلی بحثمهم حل و فصل این مسئله است تا بازگشت افراد و سپس وزیر تصمیم می‌گیرد.

مدیر روابط‌عمومی وزارت ورزش در پاسخ به این سؤال که شنیده می‌شود نامه تعلیق دوچرخه‌سواری به ایران فرستاده شده است، تصریح کرد: نامه به دست ما نرسیده است اما باخبر شدیم که نامه‌ای ارسال شده است. با توجه به استعفای زنگی‌آبادی مشکل خاصی نداریم و این نامه در حد توضیح خواستن است.

انصاریفرد ادامه داد: در هر نامهای اساسنامهها یادآوری میشود و این یادآوری به اشتباه تهدید تلقی میشود.