پرسپولیسی سابق: ما آدم نبودیم که مجانی بازی می‌کردیم؟

تیم فوتبال پرسپولیس شب گذشته در دیدار با ملوان ۲ امتیاز مهم را از دست داد تا انتقاداتی به این تیم و کادر فنی‌اش شود. درباره این تیم و همچنین موضوعات جنجالی این روزها بخصوص بحث حواله‌های خودروی اهدایی به بازیکنان تیم ملی با رضا وطنخواه مربی و بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت و گویی را انجام داده‌ایم.

وطنخواه در ابتدا درباره ماجرای خبرساز اهدای حواله‌های خودرو به بازیکنان تیم ملی گفت: من نمی‌گویم پاداش ندهید. ما که بخیل نیستیم، اما هر چیزی حد و اندازه دارد. مگر تیم ما قهرمان جام جهانی شد؟ مگر از گروه مان صعود کرده بودیم؟. اگر قهرمان جام جهانی شدند ماشین ۱۰۰ میلیاردی بدهند، اما حق ندارید پول مملکت را اینگونه خرج کنید. بروید و به داد خیلی از جوانانی که ورزش می‌کنند و آینده ندارند برسید منِ رضا وطنخواه با یک نان بربری سیر می‌شوم، ولی متاسفم که سرمایه مملکت اینگونه حیف می‌شود.

پرسپولیسی سابق: این ظلم نیست به یک بازیکن برای حذف از جام جهانی ماشین صد میلیاردی بدهند؟

وی افزود: فوتبال ایران چقدر در این سال‌ها پیشرفت کرده که اینگونه برای بازیکنان پاداش تعیین می‌کنید؟ فوتبال ما پیشرفتش این است که می‌رود و در جام جهانی آن شکست سنگین را متحمل می‌شود! ما با خدابیامرز دهداری در قطر سوم آسیا شدیم. همه هم آماتور بودیم؛ از مربی تا بازیکن. کدامیک از این مربیان به آن افتخار رسیدند؟ از آن زمان تا الان که میلیاردها تومان به فوتبال پول داده اند مقامی آورده‌اند در آسیا؟ اگر آوردند پزش را بدهند. این پول‌ها برای آیندگان است. نمی‌گویم پول ندهید، ولی حد و اندازه را رعایت کنید. الان برادرمن «بیوک» با آن سابقه درخشان در فوتبال ایران با ویلچر هم نمی‌تواند حرکت کند، ولی یک نفر از مسئولان حالش را هم نمی‌پرسد. این انصاف است؟ یعنی پیر شدی باید شما را بندازند دور؟

وطنخواه دستیار سابق مرحوم دهداری در ادامه درباره اظهارات اخیر بهروز سلطانی که زنده یاد پرویز دهداری را دیکتاتور نامیده بود گفت: شما باید ببینید این حرف‌ها از دهن چه کسی درآمده است؟ آن فرد را در جامعه در نظر بگیرید. هر ننه قمری فوتبالیست می‌شود، اما همه که جایگاه اجتماعی ندارند. خیلی‌ها این حرف‌ها را می‌زنند. آقای دهداری تنها کسی بود که در جام ملت‌ها تیم را سوم کرد. کاپیتان تیم ملی مملکت بوده است. کسی که می‌خواهد خودش را مطرح کند به یک آدم بزرگ می‌چسبد. این‌ها اگر معرفت داشته باشند این حرف‌ها را درباره کسی که دستش از دنیا کوتاه است نمی‌زنند.