توصیه پیشکسوت استقلال به جواد نکونام

طی هفته‌های اخیر صحبت درباره همکاری حسن روشن منتقد استقلال با این باشگاه مطرح بود. این چهره جلساتی را نیز با مدیرعامل استقلال برگزار کرد و همه چیز برای آغاز این همکاری فراهم شده بود اما حالا خبر می‌رسد که مذاکرات آنها به بن بست رسیده و روشن قید همکاری را زده است. درباره این موضوع با وی گفت‌وگویی را انجام داده‌ایم.

حسن روشن گفت: بنده با این آقایان صحبت کردم و جلساتی را نیز داشتیم اما در نهایت وقتی متوجه شدم که دنبال مسایل دیگری هستند قید همکاری را زدم. آقای خطیر قصد داشت به من حکم بدهد و حتی با پیشنهادم مبنی بر عقد قرارداد موافقت کردند اما احساس کردم که اینها به دنبال موفقیت استقلال نیستند و می خواهند با فامیل بازی باشگاه را اداره کنند و به همین دلیل قید همکاری را زدم و از آنها عذرخواهی کردم.

وی افزود: آنجا به دنبال کار خودشان هستند. مدیریت کلان باشگاه استقلال به دنبال قهرمان شدن تیم نیست. برنامه‌هایشان هم بر این اساس جلو نمی‌رود و دوست نداشتم وارد فامیل بازی آنها شوم. یک تیم سه پست مهم دارد: اول مدیرعامل، دوم سرمربی و سوم سرپرست. از آقای خطیر خواستم آقای سامره را از پست سرپرستی بردارد و جای دیگری از او استفاده کند چون این فرد برای آن پست مهم مناسب نیست که مدیرعامل گفت: سامره دوست ماست. من هم جواب دادم: دوست تان را جای دیگری قرار دهید؛ مثلا او را بگذارید قائم مقام باشگاه اما دیدم فایده‌ای ندارد.

حسن روشن

روشن گفت: الان بخش مدیریت فنی کارش را درست انجام می‌دهد و این هم برعهده نکونام است. بازیکنان هم از جان و دل مایه می‌گذارند و با آنکه استقلال ستاره ندارد اما تیم هستند. تا امروز هم خوب نتیجه گرفته‌اند اما برای قهرمانی مدیریت کلان هم مهم است که در آن بخش کار مشکل دارد و این افراد به دنبال قهرمانی استقلال نیستند و اتفاقا دوست دارند تیم قهرمان نشود. این را احساس کردم و کنار کشیدم.

این چهره درباره محتوای جلسات خود با علی خطیر گفت: فقط می‌توانم بگویم که اینها می‌خواستند به من حکمی بدهند اما در کارم دخالت کنند که زیر بار این مسئله نرفتم. این نوع مدیریت قطعا به استقلال و جواد نکونام لطمه می‌زند.

وی درباره برنامه‌های خود برای استقلال گفت: ما می‌خواستیم کار روی سیستم جلو برود. قصدمان کمک به تیم بود. باور کنید این باشگاه را پیشکسوتان بهتر اداره می‌کنند. برای همین پیشکسوتان برنامه داشتم. حتی برای آکادمی که بتواند به استقلال بازیکن بدهد اما دیدم آنها دنبال کار خودشان هستند.

روشن در پایان گفت: امیدوارم استقلال موفق شود اما آنچه من دیدم ناامیدم کرد. روش مدیریت کلان این باشگاه برای تیمی که می‌خواهد قهرمان شود مناسب نیست.