خبر فوری از تراکتور| خمس از تراکتور کنار گذاشته می شود؟

رضا کرمانشاهی، در مورد شکست ۲ بر صفر تیم فوتبال تراکتور مقابل استقلال در هفته دهم لیگ برتر اظهار کرد: متاسفانه شرمنده هواداران تراکتور شدیم و از آنها عذرخواهی می‌کنم. تیم ما در بازی با استقلال از دقیقه ۷۰ توانست خودش را به حریف ثابت کند و موقعیت‌های خوبی هم خلق کردیم اما نتوانست از این فرصت‌ها استفاده کند. نمی‌خواهم وارد مباحث فنی شوم زیرا این کار در تخصص سرمربی است اما باید خمز این موضوع را ریشه یابی کند که چرا موتور تیم از آن دقیقه روشن شد.

معاون باشگاه تراکتور تصریح کرد: ما در فصل نقل و انتقالات عمکرد خوبی داشتیم و بازیکنان بسیار خوبی با نظر خود خمز جذب کردیم. بیشتر باشگاه‌ها با بازیکنانی که گرفتیم، مذاکره کرده و برای جذب آنها اشتیاق زیادی داشتند. باشگاه تراکتور در مذاکرات پیروز شد و این موضوع برگ برنده ما بود. از نظر من باید بهتر از این نفرات استفاده شود.

سطح بالای داوری

کرمانشاهی درخصوص عملکرد وحید کاظمی در بازی استقلال و تراکتور تصریح کرد: از همه اهالی فوتبال و کارشناسان داوری و داوران فعال می‌خواهم این بازی را با دقت ببینند تا متوجه سطح بالای داوری شوند. کاظمی به حدی سطح خطاها را بالا آورده بود که خطاهای آبکی را سوت نمی‌زد و اجازه می‌داد بازی روان ادامه پیدا کند. هر خطایی بیرون سوت زد، می‌توانست در محوطه جریمه هم سوت بزند.

وی اضافه کرد: یعنی اگر یک هُل دادن کوچک را بیرون از محوطه اعلام می‌کرد، باید همان را در محوطه جریمه هم پنالتی می‌گرفت که کاظمی چنین کاری نکرد و نشان داد که داوری اینگونه نیست .بلکه باید خطاهایی را بگیرید که در محوطه جریمه هم بتوان آنها را پنالتی گرفت. بیشتر داوران ما این کار را نمی‌کنند. با اینکه باختیم اما شجاعت کاظمی ستودنی بود. به عنوان فردی در کنار زمین که سال‌ها خودش داوری کرده است، از عملکرد تیم داوری لذت بردیم.

معاون باشگاه تراکتور درپاسخ به این سوال که کاظمی تحت تاثیر صحبت‌های منتشر شده از خمز قبل از بازی قرار نگرفت، توضیح داد: خود هوشنگ نصیرزاده در مورد این اشتباه مترجم توضیح داد. اگر ‌می‌خواستیم خودمان جو را به هم بریزیم من که خیلی راحت‌تر از خمز می‌توانستم این کار را انجام بدهم اما دنبال حاشیه نبودیم و دوست داشتیم از فوتبال لذت ببریم.

کرمانشاهی عنوان کرد: من از برخی هواداران استقلال هم خیلی دلخور هستم . وقتی تیمشان جلو است و فشاری روی آنها نیست چرا باید به شجاع خلیل‌زاده فحاشی کرده یا در زمان ارسال کرنر آلوارو خیمنز به سمت او بطری آب پرتاب کنند؟! مگر حقی از استقلال در این بازی خورده شد؟! چرا می‌خواستند بازیکنان ما را عصبانی کنند. ما که از فوتبال لذت می‌بردیم. اگر قرار بود تیمی عصبی شود، باید بازیکنان تراکتور عصبی می‌شدند که عقب بودند.

وی درمورد اینکه ظاهرا قرار است به زودی جلسه‌ای درمورد وضعیت تراکتور برگزار شده و حتی مباحثی نسبت به احتمال قطع همکاری با سرمربی اسپانیایی مطرح شده است، گفت: پس از بازگشت محمدرضا زنوزی جلسه ای برای بهبود وضعیت تیم برگزار می‌کنیم. البته اصلا بحثی درمورد قطع همکاری با خمس یا اولتیماتوم دادن به این مربی در میان نیست و تمرینات ما از جمعه با حضور او برگزار می‌شود.

داور اسبق فوتبال کشورمان درمورد اظهارنظر اخیر یکی از کارشناسان داوری مبنی بر اینکه حسین عسگری باید استراحت کرده و باید خانه بنشیند و نباید مصاحبه کند، اظهار کرد: حسین عسگری الگوی داوران ما است. یعنی باید در کنارشان لذت برده و به آنها احترام بگذاریم. حرف این آقا مثل این می‌ماند که بگویند حسن روشن و علی پروین حق صحبت کردن درمورد استقلال و پرسپولیس را ندارند. آیا باید چنین پیشکسوتانی که بیش از ۵۰ سال در فوتبال بوده‌اند، خانه نشین شوند؟! باید به همه اهالی فوتبال احترام بگذاریم. چرا باید ما که سال‌ها مانند برادر کنار هم بودیم، یکی از عزیزان‌مان را بکوبیم و به آنها سرکوفت بزنیم؟ امیدوارم این دوستان به اشتباه خود پی برده باشند.

خمس